پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

فردی که دچار تپش قلب می شود، احساس می کند گاهی یک ضربان قلب جا می افتد یا اضافه می شود. گاهی نیز حس می کند ضربان قلب بسیار تند یا محکم است.

سلامت نیوز: فردی که دچار تپش قلب می شود، احساس می کند گاهی یک ضربان قلب جا می افتد یا اضافه می شود. گاهی نیز حس می کند ضربان قلب بسیار تند یا محکم است.

اما علل این امر چیست؟

*اضطراب: به گفته متخصصان حالت پرپرشدن قلب در اغلب موارد جای نگرانی ندارد. اما اگر ضربان بسیار تند باشد و به مدت طولانی ادامه پیدا کند، احساس از حال رفتن و ناراحتی در قفسه سینه ایجاد می شود.

* مشکل آریتمی قلبی دارید: در فیبریلاسیون دهلیزی که نوعی آریتمی قلبی است قلب خیلی سریع یا ناهماهنگ می زند.

* پرکاری تیروئید: با تولید بیشتر هورمون ها، ضربان قلب افزایش می یابد و فرد دچار احساس اضطراب، بیش فعالی یا ورم گلو می شود.

* فشار خون پایین: اختلال در خون رسانی به اعضای حیاتی به تپش قلب، حالت تهوع و ضعف عمومی منجر می شود که با نشستن و خوردن کمی آب می توان به رفع این حالت ها کمک کرد.

* کم نوشی: علایم آن سردرگمی، خشکی دهان یا عدم دفع ادرار به مدت 8 ساعت است که جای نگرانی دارد و باید به پزشک مراجعه کرد.

*بارداری یا یائسگی: تغییر در هورمون ها در زمان بارداری، قاعدگی و یائسگی می تواند باعث تپش قلب شود. پس اگر این حالت پس از مصرف قهوه ایجاد می شود مصرف قهوه را کم کنید.

* سیگار : نیکوتین ماده محرک است و منوکسیدکربن در دود سیگار مانع از اکسیژن رسانی به اعضای بدن می شود، در نتیجه قلب مجبور است سخت تر کار کند.

* دارو: اگرچه به ندرت اما برخی داروها از جمله تیوفیلین که برای آسم تجویز می شود، باعث تپش قلب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha