می‌گویند تعریف جنون انجام کاری یکسان بارها و بارها و انتظار داشتن نتیجه متفاوت است، اما اگر این موضوع صحت داشته باشد، پس در مورد ورزش کردن باید اکثر ما کاملا دیوانه باشیم.

چگونه چربی‌ها را بسوزانیم؟

سلامت نیوز: می‌گویند تعریف جنون انجام کاری یکسان بارها و بارها و انتظار داشتن نتیجه متفاوت است، اما اگر این موضوع صحت داشته باشد، پس در مورد ورزش کردن باید اکثر ما کاملا دیوانه باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه سپید، مهم نیست که ما چند کیلوگرم را هل می‌دهیم، چند کیلومتر ماشین‌سواری می‌کنیم، چقدر در کلاس‌های ورزشی عرق می‌ریزیم، در نهایت اکثر ما هرگز واقعا نتیجه مورد انتظار کاهش وزن را از تلاشی که برای دستیابی به آن صرف کرده‌ایم، نمی‌رسیم. برای حل این مشکل، می‌توانید از این راهکارهایی جدید برای سوزاندن سریع‌تر چربی‌ها استفاده کنید.


استرس را با انجام یوگا کاهش دهید. استرس ناشی از نامتناسب بودن بدنتان را که به‌خصوص در کنار ساحل شما را فرامی‌گیرد، با تمرین‌های تنفسی کاهش دهید. این کار شاید کلید رسیدن شما به‌تناسب اندام باشد.

استرس باعث افزایش میزان کورتیزول یا هورمون استرس و افزایش ذخیره چربی شکمی می‌شود. بنابراین ورزش بر روی تردمیل در باشگاه را با تمرینات یوگا همراه کنید تا استرس را از خود دور کنید و بتوانید به شکمی لاغرتر برسید. به ‌علاوه چه کسی نیست که نتواند اندکی استرس کمتر یا آرامش بیشتری در کارهایشان داشته باشند.

روش ورزش کردن خود را تغییر دهید. روال معمول ورزشتان را کنار بگذارید. این کار نه‌تنها باعث می‌شود زمانی را که در سالن ورزشی می‌گذرانید، خوشایندتر شود، بلکه همچنین کوره سوزاندن کالری شما را در حال فعالیت نگه می‌دارد. به هر سالن ورزشی که در آمریکا بروید، می‌توانید افرادی را ببینید که در حال انجام ورزش‌هایی دقیقا یکسان به مدت 3بار در هفته هستند. انجام تمرین‌های هوازی (Cardio) به مدت

 30تا60یقه و به دنبال آن سر زدن به اتاق وزنه‌ها برای وزنه زدن. به دنبال دستیابی به نتیجه هستید؟ پس این روال را تغییر دهید. 30 دقیقه وزنه زدن پرفشار که با فاصله‌های زمانی 90دقیقه‌ای ورزش هوازی پرفشار دنبال می‌شود، در طول 2 روز نتایج بهتری را نسبت به 90دقیقه ورزش استاندارد به مدت3 بار در هفته به همراه خواهد داشت.

وعده‌های غذایی را پیش از زمان مقرر آماده کنید. بعضی شب‌ها این امکان وجود ندارد که غذایی کاملا سالم و خانگی بپزید. در اینجا بحث آماده کردن به میان می‌آید. اگر اجزای غذایی نیمه آماده یا برخی اقلام غذایی منجمد سالم ذخیره‌شده برای چنین مواقعی داشته باشید، مجبور نخواهید بود به غذاهای آماده کارخانه‌ای ناسالم از انبار یا یخچال خود متوسل شوید. (شما همه چیزهای بی‌ارزش را دور نینداخته‌اید. درست است؟). آشپزخانه‌تان را با مناسب‌ترین مواد غذایی برای کاهش وزن پرکنید.

عکس بگیرید و روند پیشرفت خودتان را دنبال کنید. گرفتن عکس قبل، بعد و در حین فرایند کاهش وزن راهی فوق‌العاده است تا در تمام مدت این آزمون سخت باانگیزه باقی بمانید. بسیاری از ما زمانی که شروع به انجام یک رژیم غذایی یا برنامه ورزش جدید می‌کنیم، تغییرات چشمگیری را حداقل در ابتدای کار در شکل بدنمان مشاهده نمی‌کنیم؛ اما اگر ما بتوانیم زمان را متوقف کنیم تغییرات فراوانی را در شکل بدنمان مشاهده خواهیم کرد. عکس گرفتن از خودتان نه‌تنها یک مبنا برای شما ایجاد می‌کند، به‌طوری ‌که می‌توانید روند پیشرفتتان را بدون رفتن روی وزنه بسنجید (هنگامی‌که با ورزش از یک‌ طرف چربی از دست می‌دهید و از طرف دیگر عضله‌هایتان حجیم می‌شود، عدد وزنتان ممکن است گول‌زننده باشد)، بلکه همچنین می‌تواند با توجه به کشیده شدن پوستتان به بالا و لاغری و بیرون زدن صورتتان و لاغر شدن بدنتان به شما انگیزه بدهد.

متابولیسم خود را با مصرف غذاهای دریایی تقویت کنید. به نظر می‌رسد بیشتر افراد می‌دانند که ماهی و روغن ماهی برای آنها مفید هستند، اما کسی از آنها می‌داند چرا؟ ماهی تنها واجد پروتئین نیست. بلکه غذایی مقوی است که به علت دارا بودن هورمون لپتین به شما در کاهش چربی کمک می‌کند. افرادی که به‌طور منظم ماهی مصرف می‌کنند، مقادیر کمتری هورمون لپتین در بدنشان دارند. ازآنجایی‌که میزان بالاتر هورمون لپتین اغلب با کاهش میزان متابولیسم همراه است، ماهی یک غذایی حیاتی برای کسانی است که برای کاهش چربی تلاش می‌کنند؛ بنابراین یک ماهی آزاد (سامون) غیرپرورشی را آماده کنید، کمی لیمو روی آن بریزید و از خوردن یک غذای بی‌نقص لذت ببرید.

بیشتر پیاده‌روی و کمتر رانندگی کنید. علت انجام این کار نیاز به توضیح ندارد، اما این کار را شروع کنید تا در تابستان به ‌تناسب اندام برسید. هر چه بیشتر پیاده‌روی کنید، بیشتر فعال خواهید بود و هر چه بیشتر فعال باشید، کالری بیشتری می‌سوزانید و به‌طور بالقوه می‌توانید کاهش وزن بیشتری داشته باشید. به جای رانندگی در خیابان برای رسیدن به قهوه صبحگاهی، یک پیاده‌روی سریع انجام داده و برگردید. یک دوست یا حیوان خانگی را که به آن علاقه دارید به همراه ببرید. اگر می‌خواهید برای یک ساعت با خانواده به پارک بروید، به جای استفاده از ماشین، این کار را با پوشیدن یک جفت کفش ورزشی مورد علاقه‌تان و پیاده انجام دهید. می‌توانید پیاده یا با دوچرخه به آنجا بروید. با این کار هم در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کنید و همچنین بدنتان برای این کار سپاسگزار شما خواهد بود.

مصرف کالری‌تان را تنوع ببخشید. یک‌ چیز را باید درباره بدن انسان بدانید، بدن بسیار باهوش‌تر از آن است که فکر می‌کنید. وقتی شما برای کاهش وزن میزان کالری دریافتی‌تان را تا 1500 کالری در روز کاهش می‌دهید، بدن شروع به عادت کردن به دریافت این مقدار کالری می‌کند و سرعت متابولیسم شما نیز به یک وضعیت کفه‌ای خواهد رسید. اگر می‌خواهید بدنتان را فریب دهید و جهش مجددی در سرعت متابولیسم خود داشته باشید، باید مصرف کالری روزانه خود را تنوع بخشید تا بدنتان را در حالت شک و تردید نگه ‌دارید. کاهش کالری به 1200 در یک روز و افزایش آن به 1800 کالری در روز دیگر را امتحان کنید تا زمانی که در مجموع میزان کالری دریافتی شما متوازن باشد، مشکلی نخواهید داشت و در عین ‌حال با افزایش سرعت متابولیسم خود به سوزاندن سریع‌تر چربی‌ها کمک کنید.

منبع: Yahoo Health

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha