در حالی که هنوز یک‌ماه از تهدید به خودکشی سه نفر از بام یکی از موسسه‌های مالی و اعتباری مشهد به دلیل مشکلات بازپرداخت پول نگذشته، یک مرد ساکن قزوین صبح سه‌شنبه خود را در شرکت مربوط به مسکن‌سازی قزوین به آتش کشید و تلفات و خسارات زیادی بر جای گذاشت.

سلامت نیوز: در حالی که هنوز یک‌ماه از تهدید به خودکشی سه نفر از بام یکی از موسسه‌های مالی و اعتباری مشهد به دلیل مشکلات بازپرداخت پول نگذشته، یک مرد ساکن قزوین صبح سه‌شنبه خود را در شرکت مربوط به مسکن‌سازی قزوین به آتش کشید و تلفات و خسارات زیادی بر جای گذاشت.

این مرد 50 ساله که پیش از به آتش کشیدن شرکت، مسئولان شرکت را تهدید کرده بود اگر خواسته‌اش را عملی نکنند آنجا را به آتش می‌کشد وقتی نتیجه‌ای از تهدید کردن نگرفت، 20 لیتر بنزین را در اتاق‌ها و راه‌پله شرکت خالی کرد و با زدن فندک، مصدومیت خود و شش نفر را رقم زد. یکی از مسئولان اورژانس که این فرد را به تهران انتقال داده به فرهیختگان گفت: «فاضلعلی 50 ساله دچار 80 درصد سوختگی درجه یک است و با وضعیت «اینتو» و شرایط لوله‌گذاری شده به تهران منتقل شد.» او ادامه داد: «این فرد فعلا باید با دستگاه تنفس کند و در صورت جدا شدن دستگاه‌ها از وی جان خود را از دست خواهد داد.»

 ماجرا چگونه آغاز شد؟
صبح سه‌شنبه فاضلعلی که برای چندمین بار به شرکت مذکور برای پیگیری وام مراجعه کرده بود، وقتی با پاسخ تکراری مسئولان شرکت روبه‌رو شد تهدید کرد که هم خودش و هم شرکت را به آتش خواهد کشید. به گفته شاهدان ماجرا، چند دقیقه بعد پسر این مرد که حدود 30 سالش بود وارد شرکت شد و اقدام به ضرب و شتم متصدیان این شرکت کرد. هنوز چند دقیقه از این ماجرا نگذشته بود که پدر این فرد 20 لیتر بنزین را در شرکت خالی کرد و با ریختن بنزین در راه‌پله‌ها راه فرار را برای همه بست.
یکی از مصدومان این حادثه که از مسئولان این شرکت نیز هست با بیان اینکه یکی از ارباب‌رجوع‌ها از شدت ترس خود را از پنجره به بیرون پرت کرد، ادامه داد: «تمام راه‌های فرار بسته شده بود و یکی از ارباب‌رجوع‌ها با دیدن این صحنه خود را از پنجره پرت کرد و دچار شکستگی‌های شدید در ناحیه لگن و پاهایش شد.» وی همچنین گفت: «از میان شش نفری که مصدوم شدند چهار نفر کارمندان شرکت بودند، یک نفر ارباب‌رجوع و یک نفر دیگر نیز از راننده‌های تاکسی سرویسی بود که در طبقه زیرین این شرکت قرار دارد.»

 حضور به‌موقع آتش‌نشانی و اورژانس
این‌طور که شاهدان ماجرا به خبرنگار فرهیختگان گفتند آتش‌نشانی و اورژانس کمتر از پنج دقیقه پس از حادثه به محل آمدند و به امدادرسانی مشغول شدند. آتش‌نشانی با انتقال سریع مردم و مصدومان از ساختمان به خیابان و اطفای حریق کار خود را به پایان رساند. امدادگران اورژانس نیز هر هفت مصدوم حادثه را به بیمارستان شهید رجایی قزوین انتقال دادند. یکی از مسئولان بخش سوختگی مردان این بیمارستان به خبرنگار ما گفت: «مصدومان دارای سوختگی‌های درجه یک و دو هستند و در بخش سوختگی این بیمارستان در حال درمان هستند. فاضلعلی 50 ساله که عامل این خودسوزی بود به علت شدت سوختگی و عفونت به بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری در تهران منتقل شد.» به گفته مسئولان این شرکت اگر آتش‌نشانی دیرتر به محل رسیده بود قطعا تلفات بالای 30 نفر می‌شد.

 علت حادثه چه بود
اینکه علت این حادثه و اصولا علت تهدید‌های فاضلعلی چه بوده بحثی است که هنوز به صورت مشخص نمی‌توان از آن صحبت کرد زیرا دو اظهارنظر متفاوت را در این موضوع از نزدیکان فاضلعلی و مسئولان شرکت می‌شنویم. یکی از مسئولان این شرکت به فرهیختگان گفت: «وام این آقا درست شده بود. او خانه‌ای را خریده بود و هنوز سند به نام خودش نخورده بود و طبق قانون، وام به حساب صاحب سند ریخته شده بود ولی او اصرار داشت که از شرکت ما نامه‌ای بگیرد و با دادن آن نامه به صاحب سند وام را از او بگیرد.» وی ادامه داد: «بارها به او توضیح دادیم باید به صورت محضری سند را به نام خود بزند و از صاحب سند وام را دریافت کند و دیگر این موضوع به شرکت ما مربوط نمی‌شود، اما او هر بار مراجعه می‌کرد و همین خواسته را داشت.» این مسئول که نخواست نامش در گزارش آورده شود و در این حادثه دچار سوختگی سینه و صورت شده در مورد روز حادثه گفت: «صدای سر و صدا آمد و تهدید کرد همه ما را آتش می‌زند. همکارانم سعی در آرام کردن او داشتند و دعوتش کردند در یکی از اتاق‌ها بنشیند که پسرش وارد شد و شروع به ضرب و شتم همکاران‌مان کرد.» این مسئول همچنین افزود: «بلافاصله بعد از این اتفاق او را دیدیم که دبه‌های بنزین آورده و دارد همه جا می‌ریزد و ناگهان فندک زد.»
گفته‌های این مسئول شرکت در حالی است که یکی از مسئولان اورژانس به فرهیختگان گفت: «این شرکت اولین باری نیست که در پرداخت وام بدقولی می‌کند و پیش از این نیز یک نفر دیگر به دلیل نگرفتن وام همین کار را کرده بود.»
گرچه گفته می‌شود این شخص به تازگی خانه خریده بود ولی بلافاصله پس از رسانه‌ای شدن این خبر، پیام‌هایی در این باره در فضاهای مجازی دست به دست شد مبنی‌بر اینکه این فرد و خانواده‌اش در چادر زندگی می‌کنند و این وام را برای خرید خانه لازم داشته‌اند. این پیام‌ها به همراه تصاویری از منزل این فرد منتشر شده که نشان می‌دهد وی برای خود خانه‌ای از آجر بنا کرده و با پارچه‌هایی قرمز دور آن را پوشانده است.
به هر حال این اولین باری نیست که فردی برای مشکلات مالی خود چنین حوادثی را رقم می‌زند و احتمالا آخرین حادثه هم نخواهد بود.
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha