رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم اصلاحاتی در اساسنامه پیشنهادی جمعیت گفت: جمعیت هلال‌احمر ایران تنها جمعیت دارای اساسنامه قانونی در دنیا است.

سلامت نیوز: رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم اصلاحاتی در اساسنامه پیشنهادی جمعیت گفت: جمعیت هلال‌احمر ایران تنها جمعیت دارای اساسنامه قانونی در دنیا است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدامیرمحسن ضیائی در دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که در ساختمان مشروطه صورت گرفت، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر ایران دارای ۲ میلیون عضو داوطلب و جوان است که در قالب سازمان‌های داوطلبان و جوانان هلال احمر فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن بیش از هشت هزار پرسنل این جمعیت نیز در سراسر کشور به فعالیت می پردازند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات تهدید کننده فعالیت‌های داوطلبی و تحت الشعاع قرار دادن آن، ریزش نیروها است، تصریح کرد: در این زمینه مزایایی را برای داوطلبان در نظر گرفته‌ایم و همچنین برای افزایش مهارت‌ها و داشتن داوطلبانی خبره، آموزش‌هایی را نیز به داوطلبان ارائه می دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه برای انجام فعالیت‌ها و عملیات‌های امداد و نجات از اعتبارات دولتی استفاده می‌کنیم، اذعان کرد: سازمان‌های داوطلبان و جوانان نیز در زمینه شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.

به گفته وی تعامل بسیار مناسبی میان جمعیت هلال احمر و مجلس شورای اسلامی وجود دارد و تصمیم داریم این تعاملات علی الخصوص با فراکسیون هلال احمر بیش از گذشته ادامه یابد.

بنابر اعلام روابط عمومی هلال احمر، ضیائی با تاکید بر این که جمعیت هلال احمر ایران تنها جمعیت دارای اساسنامه قانونی در دنیا است، اظهار کرد: در حال حاضر اصلاح اساسنامه پیشنهادی این جمعیت در دستور کار قرار دارد که در این زمینه درخواست مساعدت از رئیس مجلس شورای اسلامی داریم.

وی درباره تغییرات اساسنامه پیشنهادی جمعیت هلال‌احمر، اذعان کرد: هرچند انجام اصلاحاتی در اساسنامه پیشنهادی لازم است اما در این اساسنامه تغییراتی چون محدود کردن انتصابات رئیس جمعیت در آن مطرح شده و همچنین در زمان انجام عملیات‌های اضطراری، جمعیت باید منتظر نظراتی باشد که این موارد در انجام ماموریت‌ها و عملیات‌های هلال‌احمر، خدشه وارد می‌کند و این موضوع دغدغه جدی جمعیت شده است.

رئیس جمعیت هلال در مورد موازی‌کاری برخی دستگاه‌ها با جمعیت هلال‌احمر، یادآور شد: در برخی موارد جمعیت هلال احمر و دستگاه‌هایی که با این جمعیت موازی‌کاری دارند، فعالیت‌هایی را به صورت هم‌افزا انجام می‌دهد که امیدواریم با همراهی مجلس این مشکل مرتفع شود.

ضیائی درباره نقش این جمعیت در برنامه ششم توسعه نیز خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی می‌تواند در برنامه ششم توسعه نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

در ادامه این نشست مهندس علی اصغر احمدی، دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز اساسنامه این جمعیت نیاز به بازنگری دارد اما نه به این شکلی که در حال حاضر در اساسنامه پیشنهادی در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد، بلکه باید موارد دیگری نیز به این اساسنامه اضافه شود.

احمدی به تعاملات خوب جمعیت هلال احمر با مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: جمعیت هلال احمر با تکیه بر اصل بی‌غرضی، بی‌طرفی و عدم وجود وابستگی به احزاب و همچنین جلب اعتماد مردم گام بر می‌دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان پیشتاز در زمان بروز حوادث و بحران‌ها در کشور فعالیت می‌کند و لازم است تا با مساعدت رئیس مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل جمعیت هلال احمر استان ‌ای کشور، عضو شورای برنامه‌ریزی استان‌ها شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha