رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از فعال بودن مرکز کاشت حلزون در بیمارستان آموزشی درمانی بعثت همدان خبر داد.

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از فعال بودن مرکز کاشت حلزون در بیمارستان آموزشی درمانی بعثت همدان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،دکتر "سیدحبیب الله موسوی بهار" با اعلام این خبر به گفت: این مرکز از یک سال و نیم گذشته فعالیتش را به طور رسمی آغاز کرده و نخستین عمل جراحی آن در تاریخ 14 اسفند سال 92 انجام شده است.

وی افزود: دو دسته از بیماران به این مرکز مراجعه می‌کنند که یک گروه همان افرادی هستند که از ابتدا به این مرکز معرفی شده و برای امر درمان و انجام عمل جراحی مراجعه می‌کنند و دسته دوم شامل افرادی هستند که در سایر نقاط کشور عمل جراحی کاشت حلزون را انجام داده و برای سایر مراحل درمانی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 23 عمل جراحی کاشت حلزون در این مرکز انجام شده و در حال حاضر 210 نفر پرونده تشکیل داده‌اند و پرونده آنها توسط متخصصان در دست بررسی است و تا پایان خردادماه نیز پنج عمل جراحی کاشت حلزون انجام خواهد شد.

موسوی بهار تصریح کرد: هزینه‌ای که شهروندان برای انجام کاشت حلزون متقبل می‌شوند ناچیز است، به گونه‌ای که این مرکز هیات امنایی بوده و برای حمایت از افراد ناشنوا راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: مرکز کاشت حلزون همدان به صورت هیات امنایی فعالیت می‌کند و هزینه دستگاه کاشت حلزون برای هر نفر 30 میلیون تومان است، در حالی‌که خانواده بیماران در این زمینه هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

موسوی بهار تصریح کرد: کودکان کاندیدا برای کاشت حلزون به هیات امنا معرفی می‌شوند و در لیست کاشت حلزون قرار می‌گیرند و به ترتیب اولویت کاشت حلزون برای آنها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: افراد متقاضی تحت بررسی متخصصان قرار می‌گیرند و در صورت نیاز حلزون مورد نیاز گوش فرد بیمار به این مرکز ارسال و در گوش بیمار کار گذاشته می‌شود.

بهترین کاندیداهای کاشت حلزون چه بیمارانی هستند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان این‌که انجام کاشت حلزون شنوایی در کودکان بهتر از بزرگسالان جواب می‌دهد، گفت: کودکانی که ناشنوای مادرزادی هستند تا قبل از چهار سالگی جراحی بر روی آنها با موفقیت انجام می‌شود.

موسوی بهار ادامه داد: هم‌چنین افرادی که در گذشته شنوایی کامل داشتند اما به دلایل مختلف ناشنوا شده‌اند هم بهترین کاندیدا برای انجام این عمل جراحی هستند.

وی یادآور شد: افرادی که تحت جراحی کاشت حلزون قرار می‌گیرند باید دوره درمان طولانی را طی کنند و آواها و صداهای جدیدی را که می‌شنوند آموزش بببیند که این مرکز تمامی خدمات آموزش را برعهده گرفته است و بیماران بعد از عمل جراحی باید در تمامی این دوره‌ها گام به گام شرکت کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha