جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 147992

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران گفت: ایران مقصد درمان بسیاری از بیماری‌های چشمی است.

سلامت نیوز:عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران گفت: ایران مقصد درمان بسیاری از بیماری‌های چشمی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امین‌اله نیک اقبالی در جمع خبرنگاران افزود: ایران دارای رتبه اول چشم پزشکی خاورمیانه است.

وی بیان کرد: میزان مراجعات کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی کشورهای همسایه شمالی و شرقی به کشورهای اروپایی کم شده و ایران مقصد درمان بسیاری از بیماری‌های چشمی است.

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران با بیان دو توصیه مهم چشم پزشکی خاطرنشان کرد: توصیه اول این است در صورت نیاز به عینک، حتما از عینک استفاده کنید بالاخص در زمان رانندگی استفاده از آن را جدی بگیرید. از طرف دیگر در تصادفاتی که میان خودروها اتفاق می‌افتد، اگر شخصی عینک استفاده کند، پوشش خیلی خوبی برای محافظت از چشم اوست چراکه در چشم هر خراش یا مشکلی پیش بیاید، احتمال بهبودی وجود ندارد و حتما اثر سوء خود را باقی می‌گذارد.

وی با بیان اینکه تغییرات درون چشم، تغییرات میکرونی است؛ بنابراین بهداشت چشم در جلوگیری از حوادث حائز اهمیت فراوانی است، ادامه داد: والدین حتما کودکان خود را قبل از سن هفت سالگی توسط چشم پزشکان از نظر تنبلی چشم مورد بررسی و معاینه قرار دهند.

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران با اشاره به اینکه تنبلی چشم بعد از 10 سالگی قابل درمان نیست، عنوان کرد: تنبلی چشم خوشبختانه به سادگی درمان می‌شود، اما ممکن است با بی‌توجهی والدین پس از سن 10سالگی، فرد دارای چشم تنبل شده و به همین صورت برای همیشه باقی بماند.

نیک اقبالی با اشاره به رشد وضعیت چشم پزشکی در جنوب کشور اضافه کرد: یکی از مشکلات چشمی که در قدیم بخصوص در مناطق مرطوب و جنوبی کشور وجود داشت، بیماری تراخم (نوعی بیماری مسری چشم) بود، اما از زمانی که وضعیت بهداشتی مطلوب‌تر شده و آب لوله کشی در اختیار مردم قرار گرفته است، خوشبختانه تراخم خیلی کم شده و عوارض آن نیز بسیار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه چشم پزشکی ایران در 20 سال اخیر پیشرفت زیادی داشته و در زمینه تجهیزات و درمان چشم نیز خودکفا هستیم و به هیچ کشور خارجی نیاز نداریم، بیان کرد: چشم پزشکی ایران با خیلی از کشورهای خارجی از جمله کشورهای اروپایی در رقابت است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha