بررسی‌های جدید حاکی از آن است مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک در نوزادان می‌تواند زمینه ابتلای آنان به بیماری‌ها را در بزرگسالی فراهم کند.

مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک در نوزادان چه خطراتی دارد؟

سلامت نیوز:بررسی‌های جدید حاکی از آن است مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک در نوزادان می‌تواند زمینه ابتلای آنان به بیماری‌ها را در بزرگسالی فراهم کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، افزایش بیماری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک پزشکان را نسبت به بی اثر شدن این داروها در بیماران نگران کرده‌است. هچنین طبق بررسی‌های جدید مصرف بیش از حد انواع آنتی بیوتیک‌ها در نوزادان می‌تواند در فراهم ساختن زمینه ابتلای آنان به بیماری‌ها نقش داشته باشد.

آنتی بیوتیک‌ها از جمله داروهایی به حساب می‌آیند که به طور معمول برای کودکان تجویز می‌شود اما ممکن است در باکتری‌های معده آنان تغییراتی ایجاد کند که با خطر ابتلا به آلرژی‌ها، انواع بیماری‌ها و چاقی مرتبط است.

بسیاری از عملکردهای اعضای بدن از طریق باکتری‌های موجود در معده تنظیم می‌شود بنابراین مختل کردن رشد این باکتری‌ها در شروع زندگی می‌تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

 خبرگزاری یونایتدپرس، «دان نایتس» از دانشگاه مینه‌سوتای آمریکا گفت: بیماری‌های مرتبط با متابولیسم و سیستم ایمنی به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است و در بسیاری از موارد علت آن مشخص نیست.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha