معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: شاخص‌های عمومی و اختصاصی مربوط به وظایف حرفه‌ای معلمان، متناسب با تنوع فعالیت در شاخه‌های تحصیلی مختلف در دست تدوین است.

سلامت نیوز: معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: شاخص‌های عمومی و اختصاصی مربوط به وظایف حرفه‌ای معلمان، متناسب با تنوع فعالیت در شاخه‌های تحصیلی مختلف در دست تدوین است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علی زرافشان در یک کنفرانس خبری در شیراز،‌ با اشاره به مصوبه دولت برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: در فضای مجازی سئوالاتی برای همکاران مطرح شده که آیا شاخص‌های رتبه بندی معلمان همانند شاخص‌های رتبه بندی اساتید دانشگاه همچون داشتن مقالات ثبت شده در مؤسسه اطلاعات علمی موسوم به ISI است یا خیر؟

زرافشان افزود: امیدواریم این شاخص‌ها هر چه سریع‌تر تدوین شوند تا این طرح طبق پیش‌بینی از اول مهرماه امسال منجر به صدور احکام فرهنگیان شود.

وی همچنین گفت: والدین دانش آموزان برای ثبت نام فرزند خود در پایه اول باید از اول خردادماه و حداکثر تا پایان تیرماه به دبستان‌های نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنند تا فرایند سنجش سلامت آنان انجام شود.

زرافشان افزود: با تلاش آموزش و پرورش استثنایی کشور، سامانه سنجش سلامت دانش آموزان طراحی و به سامانه ثبت نام مدارس متصل شده که زحمت خانواده‌ها برای رفت و آمدها را کاهش می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فرایند سنجش سلامت این امکان را فراهم می‌آورد تا دانش آموزانی که از نظر سلامتی نیاز به پیشگیری یا درمان داشته باشند و نیازمند آموزش‌های ویژه کودکان مناطق مرزی و کودکان استثنایی قبل از آغاز سال تحصیلی هستند از این امکان برخوردار شوند.

زرافشان با اشاره به طراحی سامانه ثبت نام و وجود اطلاعات دانش آموزان در مدارس گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه‌های میانی نیازی به حضور والدین دانش آموزان ندارد و این فرایند را مدیر و کارکنان مدارس انجام می‌دهند.

وی گفت: دانش آموزان پایه هفتم که ورود به دوره اول متوسطه محسوب می‌شود و همچنین دانش آموزانی که پایه اول متوسطه را با موفقیت طی کرده‌اند و قصد تحصیل در هنرستان‌های کاردانش یا فنی و حرفه‌ای را دارند باید برای ثبت نام بعد از پایان امتحانات خود به مدارس مراجعه کنند.

رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش همچنین در خصوص هوشمندسازی مدارس در کشور گفت: اواخر سال گذشته 230 هزار میلیارد ریال برای هوشمندسازی مدارس اختصاص یافت و علاوه بر این در بودجه سال 94 نیز اعتباراتی به همین منظور اختصاص یافته است.

زرافشان در پاسخ به پرسشی درباره میزان پوشش تحصیلی دانش آموزان کشور در مدارس گفت: در دوره اول متوسطه پوشش واقعی 94 درصد است و این بدان معنا است که شش درصد دانش آموزان این دوره در مدارس حضور ندارند که عمده دلایل آن مسایل فرهنگی برخی استان‌ها است.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در دوره دوم متوسطه نیز پوشش تحصیلی دانش آموزان 82 درصد است بدین معنا که 18 درصد دانش آموزان در مدارس حضور ندارند که مسائل فرهنگی اجتماعی، ازدواج زودرس، نبود امکان تاسیس مدرسه متوسطه در روستاهای دوردست که دارای مدرسه ابتدایی هستند از دلایل این وضعیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha