متخصص طب سنتی، برخی از خوراکی‌هایی که برای سلامتی قلب مفید هستند را معرفی کرد و گفت: در این میان، شربت بهارنارنج و گلاب ضداسترس و اضطراب بوده و مصرف آنها برای بیماران قلبی توصیه می‌شود.

سلامت نیوز:متخصص طب سنتی، برخی از خوراکی‌هایی که برای سلامتی قلب مفید هستند را معرفی کرد و گفت: در این میان، شربت بهارنارنج و گلاب ضداسترس و اضطراب بوده و مصرف آنها برای بیماران قلبی توصیه می‌شود.

غلامرضا کرد افشاری در گفت وگو بافارس گفت: از دیدگاه طب سنتی، رعایت برخی موارد به سلامتی قلب کمک می‌کند، در این میان، عدم استنشاق بوهای ناخوشایند و در مقابل، بوئیدن گیاهان و میوه های مثل گل‌سرخ، شکوفه سنجد، سیب، بیدمشک، ریحان و سیب برای قلب مفید هستند.

وی ادامه داد: مصرف فالوده سیب و شربت سیب، خوردن و بوئیدن سیب، شادی‌بخش و تقویت‌کننده قلب است، مخصوصاً اگر با گلاب مصرف شود.

این متخصص طب سنتی گفت: شربت عرق بهارنارنج، مفرح، ضداسترس و اضطراب است و ترکیب گلاب با آب، عسل یا شکر و تخم ریحان نیز توصیه می‌شود.

وی افزود: عصاره گل گاوزبان و مصرف عصاره کاسنی بسیار برای بیماران قلبی توصیه می‌شود و بهتر است این بیماران به جای مصرف شربت و نوشابه‌های غلیظ و شیرین، از این شربت‌ها حتی به جای چای مصرف کنند.

کردافشاری ادامه داد: سبزی‌هایی مثل نعناع، ریحان و گشتنیز به دلیل داشتن بوی خوش و خواص مفید، مقوی قلب هستند، همچنین بیماران قلبی می‌توانند از زعفران، بیشتر استفاده کننده چرا که شادی‌آور بوده و برای عملکرد بهتر قلب توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: به بیماران قلبی توصیه می‌شود از عصبانیت، اندوه، افکار وسواسی، هیجانات ناگهانی، فعالیت‌های سنگین و بیداری طولانی‌مدت بپرهیزند.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: در میان میوه‌ها گلابی، سیب، لیمو، به و انار میوه‌هایی هستند که از تجمع مواد زائد در قلب و عروق جلوگیری می‌کنند و تقویت‌کننده قلب هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha