سلامت نیوز: مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران تفاهمنامه همکاری منعقد کردند.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، تغییرات آب و هوایی، ضرورت دارا بودن پیوست سلامت در پروژه‌های بزرگ ملی، آفت کش‌ها، تدوین راهنماهای بالینی و انجام طرح های تحقیقاتی، محور بحث هایی بود که در جلسه انعقاد تفاهمنامه از سوی کارشناسان پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز سلامت محیط و کار به عنوان زمینه‌های همکاری طرفین مورد بحث قرار گرفت.

 

برپایه این گزارش، در این تفاهمنامه مقرر شد مرکز سلامت محیط کار و پژوهشکده محیط زیست در زمینه مدیریت آفت کش‌ها (که شامل بر 25 آفت کشی می شود که در کشور مورد استفاده قرار می گیرد)، دخانیات، آموزش، پسماندها، پرتوها، پیوست سلامت، سامانه اطلاعات بهداشت محیط، آب، هوا، غذا و تغییرات آب و هوایی کشور همکاری داشته باشند.

 

همچنین همکاری طرفین در جهت همکاری های مشترک با سازمان جهانی بهداشت( WHO )در بخش مطالعات کوهورت ، آلودگی هوا، تغییرات اقلیم (Climate Change) بخش دیگری از مفاد این تفاهمنامه است.

 

بر اساس گزارش سایت وب‌دا، در این نشست که در دفتر معاون بهداشت و با حضور مدیران و کارشناسان دو مرکز برگزار شد، تفاهمنامه 8 ماده ای مذکور به امضای دکتر صادق نیت رییس مرکز سلامت محیط و کار و دکتر مصداقی نیا رییس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha