شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 148066

رییس جامعه جراحان ایران گفت: بیمار و پزشک هر دو از بیمه ها ناراضی هستند وبا کارآمدی بیمه ها می توان رابطه مالی بیمار و پزشک را حذف کرد.

بیمار و پزشک هر دو از بیمه ها ناراضی هستند

سلامت نیوز: رییس جامعه جراحان ایران گفت: بیمار و پزشک هر دو از بیمه ها ناراضی هستند وبا کارآمدی بیمه ها می توان رابطه مالی بیمار و پزشک را حذف کرد.

 به گزارش مهر ،سی و نهمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران با تجلیل از چهره های ماندگار، پیشکسوتان و جمعی از نفرات برتر رشته های مختلف جراحی، صبح امروز شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۴ در مرکز همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز به کار کرد.

دکتر ایرج فاضل در این مراسم ضمن تبیین جایگاه مقدس پزشکی در جامعه گفت: بزرگترین سرمایه یک پزشک لطف خداوند، احترام و حمایت بیماران است.

وی افزود: حفظ اخلاق پزشکی و رسیدگی به درد بیماران، کمترین چیزی است که هر طبیب می تواند به بیمار خود هدیه کند.

رییس جامعه جراحان ایران با تاکید بر اینکه وجود علفهای هرز در هر جامعه، حرفه و تخصص می تواند موجب جلوگیری از رشد استعدادها و موفقیتها شود، افزود:جامعه پزشکی مانند الماس می تواند از خود حفاظت کرده و آفت های احتمالی را بزداید.

رییس مجمع انجمنهای علمی و تخصصی کشور با اشاره به اینکه بیمار و پزشک هر دو از بیمه ها ناراضی هستند گفت: بیمه به عنوان پدیده ای مترقی در صورت اصلاح و تدوین متناسب می تواند بسیاری از دغدغه های مردم و پزشکان را برطرف سازد و بدین ترتیب رابطه مالی بین پزشک و بیمار حذف شود.

وی افزود:اگر بیمه های درمانی کارآمد شوند و این رابطه مالی حذف شود ما به عنوان جامعه پزشکی به آرزوی دیرینه خود خواهیم رسید.

دکتر فاضل با بیان اینکه گاهی اوقات در اذهان عمومی مفهوم خطای پزشکی با قصور پزشکی اشتباه می شود، گفت: وجود تعداد فراوان پزشک در جامعه خطرناکتر از کمبود پزشک است؛ در خصوص تربیت پزشک باید به جای کمیت به کیفیت توجه کرد و تلاش کنیم بهترین نیروهای متخصص را پرورش دهیم تا در نقاط مختلف کشور خدمت کنند.

رییس جامعه جراحان ایران با اشاره به وضعیت آموزشی در بیمارستانهای دانشگاهی کشور، گفت:اکنون افزایش تعداد اعمال جراحی به عنوان یک امتیاز برای جراح در مرکز دانشگاهی و دولتی موجب ضعف وفراموش شدن جایگاه آموزش می شود.

در ادامه مراسم افتتاحیه سی و نهمین کنگره جامعه جراحان ایران به پاس خدمات ارزشمند آموزشی، پژوهشی و درمانی سه نفر از استادان پیشکسوت جراحی کشور از "دکتر علی اصغر خدادوست" چشم پزشک، "دکتر محمد سنادیزاده" جراح کلیه و مجاری ادرار، "دکتر عماد اعلمی هرندی" ارتوپد، تجلیل شد.

همچنین جامعه جراحان ایران امسال از دانش آموختگان رتبه اول رشته های مختلف برد تخصصی جراحی ۱۳۹۴، جراحان کوشا در امر آموزشی و علمی شاخه های اهواز، اصفهان، گیلان، مازندران، البرز، مشهد، قزوین، یزد، کرمان و کیش همچنین کنگره "تروما" (قطب تروما و جامعه جراحان) وبیمارستان امام حسین اهواز (بهداری طب رزم) و "بیمارستان مهر"به دلیل همکاری علمی و پژوهشی، تقدیر به عمل آورد.

 در این همایش دکتر "بهرام مبشر" دانشمند ایرانی عضو "ناسا" با سخنرانی خود پیرامون رموز خلقت مورد تحسین حاضران قرار گرفت.

سی و نهمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران تا چهاشنبه ۳۰اردیبهشت ۹۴ با بیش از ۷۰۰ سخنرانی علمی و مشارکت حدود ۲۰ انجمن علمی و تخصصی  ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha