یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: «تاکنون در مترو، متکدی ندیده‌ام. شخصا مترو که سوار می‌شوم تا به امروز یک مورد متکدی در مترو ندیده‌ام. ولی به دفعات دستفروش دیده‌ام که قبول هم دارم تعدادشان زیاد است».

تاکنون در مترو متکدی ندیده‌ام!

سلامت نیوز:معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: «تاکنون در مترو، متکدی ندیده‌ام. شخصا مترو که سوار می‌شوم تا به امروز یک مورد متکدی در مترو ندیده‌ام. ولی به دفعات دستفروش دیده‌ام که قبول هم دارم تعدادشان زیاد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان،یکی از مشکلات ما موضوع دستفروشی در مترو است و ناهنجاری و مشکلات ایجاد کرده و باید به این هم توجه شود و در دستور کار مدیران مترو است».مجتبی عبداللهی درحالی از نبود متکدی در مترو سخن می‌گوید که هر فرد عادی با یک‌بار سوار شدن در این وسیله نقلیه عمومی به راحتی می‌تواند چندتایی از آنها را مشاهده کند. گدایان و دستفروش‌هایی که روزبه‌روز بر تعدادشان افزوده می‌شود در مترو حضور دارند.

حضور این افراد در مترو مشکلات بسیاری را برای استفاده‌کنندگان از این وسیله عمومی ایجاد کرده است. این مشکلات در ابتدا فقط با حضور دستفروشان در مترو وجود داشت ولی در سال‌های اخیر گدایان هم پا به عرصه حضور در مترو گذاشته‌اند. البته این نکته را هم باید یادآور شد که بسیاری از دستفروشی‌های مترو نیز خود نوعی گدایی است.

فروش فال، آدامس و لواشک و... بیشتر از آنکه به فروشندگی شباهت داشته باشد به متکدی‌گری می‌ماند. بسیاری از افراد برای کمک به این افراد از آنها فال یا آدامس می‌خرند و احتیاجی به آن کالا ندارند. نوع کالایی که می‌فرشند، رفتار آنها و نوع رفتاری که مردم در قبال آنها از خود نشان می‌دهند بیشتر نمایانگر یک نوع گدایی است تا فروشندگی.

در بعضی مقاطع برخوردهای جدی با این فروشندگان مترو و گدایان صورت می‌گیرد اما در بیشتر موارد این افراد بدون هیچ ترسی و به راحتی به کار خود ادامه می‌دهند. این سکوت مسئولان و عدم برخورد آنها و افزایش روزبه‌روز دستفروش‌ها این بیم را می‌دهد که در آینده‌ای نه چندان دور آمار دستفروش‌ها از مسافران هم فزونی گیرد!

معاون خدمات شهرداری شهرداری تهران درمورد فروشنده‌های مترو گفت: مسئله دستفروشی یک ناهنجاری اجتماعی است که نشات گرفته از عوامل متعددی است. عوامل متعدد اقتصادی، بیکاری و مسائل متعددی که دست به دست هم می‌دهد باعث شده شاهد دستفروشی در معابر و خیابان‌ها باشیم. شهرداری تهران موضوع دستفروشی را هم مرتبا دنبال می‌کند و مبارزه با این مساله در دستور کار ما هم است. عمده دستفروشانی که در تهران فعالیت می‌کنند و در مترو هستند، افرادی هستند که اکثرا ساکن شهر تهران نیستند و از شهرهای اطراف می‌آیند و اقدام به این کار می‌کنند.

عبداللهی افزود: مردم باید به برخورد با دستفروشان و متکدیان نگاه منطقی داشته باشند. این کار دلسوزی به دستفروشان و متکدیان نیست. در مترو یا جای دیگر، وقتی می‌خواهید پیگیری کنید و دستفروشان را جمع کنید، به‌ویژه در مترو، مردم در حمایت از دستفروشان درخواست می‌کنند اینها را جمع نکنید. اینها حمایت‌ها و دلسوزی‌های بی‌موردی است که اتفاق می‌افتد و از ناهنجاری‌هایی است که باید به آنها توجه شود. ضمن اینکه نیاز به کمک سایر دستگاه‌ها نیز داریم که در این باره به ما کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha