یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 148094

مطالعات نشان می هداحتمال سكته مغزی در افرادی كه مدت های طولانی افسردگی را تجربه می كنند، دو برابر دیگران است.

افسردگی طولانی مدت باعث افزایش خطر سکته خواهد شد

سلامت نیوز:مطالعات نشان می هداحتمال سكته مغزی در افرادی كه مدت های طولانی افسردگی را تجربه می كنند، دو برابر دیگران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، افسردگی طولانی مدت ممکن است خطر ابتلا به سکته مغزی را در میان بزرگسالان دو برابر افزایش دهد، این در حالی است كه به گفته دانشمندان حتی در صورت از بین رفتن علائم افسردگی، همچنان خطر سكته وجود دارد. 
مطالعات پیشین نشان داده است که افسردگی با خطر ابتلا به فشار خون بالا، ناهنجاری های سیستم عصبی خودمختار و افزایش پاسخ های التهابی همراه است.
بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا، افسردگی طولانی مدت ممکن است خطر سکته مغزی در بزرگسالان را بیش از دو برابر افزایش دهد. خطر سکته مغزی حتی پس از رفع علائم افسردگی، همچنان باقی می ماند. 
بر این اساس دانشمندان مطالعاتی را بر روی ١٦١٧٨ شركت كننده (با سنین ٥٠ سال به بالا) انجام دادند. هر دو سال یكبار، از سال ١٩٩٨ تا ٢٠١٠، مصاحبه هایی با این افراد در خصوص علائم افسردگی، سابقه سكته و عوامل خطر سكته انجام شد.
طبق مصاحبه های دانشمندان، ١١٩٢ مورد سكته در طول ١٢ سال گزارش شد. افرادی كه علائم شدید افسردگی را در دو مصاحبه متوالی داشتند، احتمال سكته در آن ها بیش از ٢ برابر بود. افرادی كه علائم عادی افسردگی را در مصاحبه اول گزارش دادند، اما در مصاحبه دوم این علائم را نداشتند، ریسك سكته در آن ها ٦٦ درصد بیشتر بود. 
بر طبق یافته های این مطالعه، درمان، حتی اگر برای افسردگی موثر باشد، ممکن است نتایج مثبت فوری برای خطر سکته مغزی نداشته باشد. محققان همچنین نشان دادند که تاثیر كاهش افسردگی ممکن است بر زنان نسبت به مردان قوی تر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha