یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 148097

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از افزایش 15 درصدی تعرفه ها در حوزه سلامت انتقاد کرد.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از افزایش 15 درصدی تعرفه ها در حوزه سلامت انتقاد کرد.

محمد حسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه افزایش هرساله تعرفه های حوزه سلامت امر اجتناب ناپذیر است، افزود: به طور حتم متناسب با تورم، شرایط درآمدهای عمومی مردم، هزینه های پزشکی و افزایش هزینه بیمه ها اغلب شاهد افزایش هر ساله تعرفه ها در حوزه سلامت هستیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در سال های گذشته شاهد تعللی در اعلام افزایش تعرفه ها در حوزه سلامت بودیم به گونه ای که با اعلام دیرهنگام این افزایش تعرفه ها مشکلاتی در حوزه سلامت به وجود می آمد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات در سال 93، تاکید کرد: با توجه به اینکه در شش ماه دوم سال 93 حوزه سلامت با افزایش چشمگیری از تعرفه ها روبرو بود لذا انتظار داشتیم که در سال 94 افزایش تعرفه ها با شیب کندتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در سال 94 حدود 15 درصد تعرفه های حوزه سلامت افزایش پیدا کرد، یادآور شد:  به نظر می رسد اگر با این افزایش تعرفه ها بیمه ها پای کار بودهبه گونه ای که  از اقدامات اقتصادی تا حدودی پرهیز کنند و در کنار حوزه درمان بمانند می توانند بخشی از بار مسئولیت این افزایش تعرفه را به دوش بکشند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در صورت همراهی بیمه ها در افزایش تعرفه ها، پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا نخواهد کرد، گفت: واقعیت آن است که افزایش تعرفه ها در سال 94 باید حدود چند درصد تقلیل پیدا می کرد اما اکنون که این 15 درصد ابلاغ شده است تنها بیمه ها می توانند به کمک حوزه سلامت شتافته و بخشی از این افزایش تعرفه را به دوش بکشند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha