نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از فرسودگی ناوگان حمل ونقل عمومی در تهران، گفت: هم اکنون بیش از 6 هزار و 900 تاکسی پیکان یا پراید در این شهر باید از رده خارج شوند که به دلیل مشکلات اقتصادی از رده خارج نشده اند.

سلامت نیوز:  نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از فرسودگی ناوگان حمل ونقل عمومی در تهران، گفت: هم اکنون بیش از 6 هزار و 900 تاکسی پیکان یا پراید در این شهر باید از رده خارج شوند که به دلیل مشکلات اقتصادی از رده خارج نشده اند.

محسن علیمردانی در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت از رده خارج کردن ناوگان فرسوده حمل ونقل عمومی در تهران، گفت: سازمان‌های متولی بهتر است زمینه نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی را فراهم کرده و خودروهای جدید را جایگزین خودروهای فرسوده کنند البته بهتر است برای رفاه حال افراد تا زمانی که اتوبوس‌ها و تاکسی‌های جدید جایگزین فرسوده ها نشدند  آنها را از رده خارج نکنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اتخاذ تدابیر اساسی از سوی متولیان برای توسعه مترو و ناوگان حمل ونقل عمومی در شهر تهران، تصریح  کرد: اولویت اول برنامه های شهرداری باید در راستای توسعه حمل و نقل عمومی قرار گیرد  لذا سازمان شهرداری باید به واسطه درآمدهای خود در توسعه ناوگان حمل ونقل شهری تلاش کند چون سازمان شهرداری توان و درآمد این کار را دارد.

وی ادامه داد: بهتر است برای توسعه و از رده خارج کردن ناوگان فرسوده حمل ونقل شهری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نفت و دولت و سازمان‌های دیگر  با سازمان شهرداری همکاری کنند و بخشی از هزینه‌ها را متقبل شوند.

وی تصریح کرد: سازمان شهرداری، بهتر است اواخر هر سال برای رفع معضل فرسودگی و افزایش ناوگان حمل و نقل برای سال جدید برنامه ریزی کند که این مشکلات روی هم انباشته نشوند؛ هر چند شهرداری تهران در برخی موارد عملکرد مثبتی داشته ولی متاسفانه در توسعه حمل و نقل شهری ضعف داشته این ضعف هم شاید به خاطر نداشتن برنامه ریزی منسجم و نبود اولویت در اجرا باشد.

علیمردانی با تاکید بر اینکه توسعه و افزایش حمل و نقل عمومی منجر به کاهش آلودگی تهران می شود، تصریح کرد: با توجه به فرسودگی و کمبود تاکسی ها، اتوبوس ها و ازدحام جمعیت در مترو اکثر مردم مجبور به استفاده از خودروی شخصی می شوند که این معضل به آلودگی هوا دامن می زند لذا اگر با همکاری همه سازمان ها ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه یابد آلودگی هوای تهران کاهش خواهد یافت.

وی توسعه حمل و نقل عمومی را زمینه‌ساز کاهش مصرف سوخت و روان شدن ترافیک در تهران خواند وگفت: یکی از راهکارهای مدیریت انرژی در کشور توسعه حمل و نقل عمومی است که با این راهکار هم مصرف سوخت و هم ترافیک سرسام آور در تهران کاهش خواهد یافت.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: متاسفانه سوءمدیریت به انباشت امکانات در تهران منجر شده و برخی از شهرها و روستاییان در تقسیم بودجه فراموش شده‌اند لذا انباشت امکانات در کلان شهر تهران منجر به افزایش مهاجرت شده این در حالی است که امکانات لازم از جمله ناوگان حمل و نقل عمومی برای خدمارت سانی به آنان وجود ندارد لذا ارائه امکانات مناسب به روستاها و شهرها و نظارت بر مهاجرت به کلانشهر تهران برای کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوای تهران بسیار ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha