ایلنا: نماینده کارگران کارخانه چاپ افست می‌گوید سازمان تامین اجتماعی باید به مانع تراشی ‌برای اجرای مقررات بازنشستگی پیش از موعد خاتمه دهد.

سلامت نیوز: ایلنا: نماینده کارگران کارخانه چاپ افست می‌گوید سازمان تامین اجتماعی باید به مانع تراشی ‌برای اجرای مقررات بازنشستگی پیش از موعد خاتمه دهد.

به گزارش سلامت نیوز «مهرداد سعیدی» در این باره به ایلنا گفت: قانون سازمان تامین اجتماعی را موظف کرده است در صورتی که کارخانه و کارگران شرایط لازم را داشته باشند با استفاده از قانون نوزسازی صنایع یا تسهیلات مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران را پیش از موعد بازنشسته کند.
وی گفت: با وجود این حق قانونی سازمان تامین اجتماعی تلاش می‌کند تا به هر طریق ممکن با اشکال تراشی و تعیین شروط محال از بازنشستگی پیش از موعد کارگران جلوگیری کند.
وی افزود: تنها کافی است که از نظر کارشناسان سازمان تامین اجتماعی سوابق بیمه‌ای کارگران مشمول مخدوش تشخیص داده شود آنگاه دیگر حتی اگر با رای دادگاه نیز مسئله مخدوش بودن سوابق برطرف شود بازهم سازمان تامین اجتماعی از صدور حکم بازنشستگی برای متقاضیان خودداری می‌کند.
وی همچنین در خصوص بازنشستگی پیش از موعد قانون نوسازی نیز گفت: از قرار معلوم سخت‌گیری های نابجای سازمان تامین اجتماعی باعث شد تا با تصویب قانون نوسازی و بهسازی صنایع، راه بازنشستگی زودهنگام کارگران مشمول نیز هموار‌تر شود اما اکنون پس از آنکه بخشی از بدنه کارگران شاغل در موسسات دولتی با استناد به این قانون بازنشسته شده‌اند، دوباره سازمان تامین اجتماعی باسختگیری‌های خود مانع اجرای قانون می‌شود.
وی ادامه داد: بصورت مشخص با هزینه‌ سنگینی که در آیین نامه اخیر این قانون برای بازنشستگی زودهنگام مشمولان قانون نوسازی و بازسازی صنایع پیش بینی شده است کارفرمایان برای بازنشستگی هر کارگر باید تا حدود 120 میلیون تومان هزینه کنند.
سعیدی گفت: قطعا نه هیچ کارفرمایی حاضر به پرداخت چنین مبلغی است و نه هیچ کارگری می تواند از محل اندوخته یا سنوات پایان کار خود چنین مبلغی را برای بازنشستگی بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha