یک فلوشیپ تشخیص و درمان درد، عنوان کرد: طب درد، رشته‌ای نوپا و جوانی است. به همین دلیل بیمه‌های پایه هیچ یک از خدمات این رشته را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و از طرفی تعرفه مشخصی برای درمان‌های این رشته تعیین نشده است.

سلامت نیوزیک فلوشیپ تشخیص و درمان درد، عنوان کرد: طب درد، رشته‌ای نوپا و جوانی است. به همین دلیل بیمه‌های پایه هیچ یک از خدمات این رشته را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و از طرفی تعرفه مشخصی برای درمان‌های این رشته تعیین نشده است.

دکتر حسین ماجدی در گفت‌و‌گو با  آنا، گفت: رشته طب درد ابعاد متعددی دارد. بخش مهمی از درمان درد‌های حاد، مزمن و سرطانی در این رشته توسط تکنیک‌های تهاجمی یا تزریقات و بلاک‌ها انجام می‌شود که این روش به طور سنتی به کمک دستگاه‌های هدایت کننده اشعه ایکس صورت می‌گیرد که این روش معایب و محاسن خاص خود را دارد.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: انجام اقدامات تهاجمی کاهش درد که با اشعه ایکس انجام می‌شود با عوارض و محدویت‌هایی همراه است، زیرا در هنگام استفاده از این روش علاوه بر بیمار پزشک و تمام کادر درمان در معرض تبعات ناشی از تابش اشعه ایکس قرار می‌گیرند که این مساله منجر به نگرانی می‌شود اما با پیشرفت علم امروزه این روش‌های تهاجمی به کمک دستگاه سونوگرافی در حال انجام است و تمام تکنیک‌های آن رو به پیشرفت است.

ماجدی، فلوشیپ تشخیص و درمان درد با توجه به کاربرد‌های وسیع انجام تکنیک‌های کاهش درد به کمک دستگاه سونوگرافی، گفت: یکی از مهم‌ترین کاربرد این دستگاه استفاده برای انجام زایمان بدون درد است اما عمدتا برای کنترل درد‌های صعب العلاج و مزمن استفاده می‌شود.

وی در ادامه با توجه به تفاوت استفاده از این دو روش گفت: در درمان یا کاهش درد بیمار به کمک اشعه ایکس، پزشک می‌بایست از تمام لحاظ جراحی عکس‌برداری کند و بر اساس آن اقدامات دیگر را انجام دهد اما در روش سونوگرافی پزشک می‌تواند تمام حالا و تغییرات بیمار را در به صورت لحظه به لحظه مشاهده کند و از طرفی تهیه دستگاه اشعه ایکس برای پزشکان مقرون به صرفه نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha