عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: دولت به دلیل بارمالی بسیار نتوانسته قانون همسان سازی حقوق را اجرا کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: دولت به دلیل بارمالی بسیار نتوانسته قانون همسان سازی حقوق را اجرا کند.

عباس قائید رحمت در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: در سازمان تامین اجتماعی هفت طبقه پرداختی از کمترین حقوق تا بیشترین حقوق برای حق بیمه تعریف شده و تفاوت حقوقی در میان بازنشستگان وجود دارد که در واقع نوعی عدالت در پرداخت مستمری بازنشستگان اعمال می شود.


این نماینده مجلس تصریح کرد: اما آنچه که مهم است و در قانون نیز به آن اشاره شده همسان سازی حقوق بازنشستگان است که باید انجام شود اما به دلیل بار مالی که به دولت تحمیل می شود تا کنون اجرا نشده است.


وی افزود: اگر دولت بارمالی موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را در لوایح بودجه لحاظ کند، به طور قطع سازمان تامین اجتماعی نیز این قانون را اجرا می کند.


قائید رحمت یادآور شد: البته همسان ‌سازی حقوق به آن معنا نیست که مستمری همه بازنشستگان به طور یکسان پرداخت شود، چون فردی که از حقوق بالاتری برخوردار است، به طور قطع حق بیمه بالاتری پرداخت کرده است.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس موافق اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان هستند، تأکید کرد: دولت باید لایحه ای را برای اجرای این قانون به مجلس ارائه دهد و به طور جدی نسبت به این مساله ورود کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha