نامه وزیر بهداشت، نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان و مسئولان ارشد حوزه سلامت به رئیس صلیب سرخ مبنی به درخواست کمک‌رسانی به مردم مظلوم و شجاع یمن ارسال شد.

سلامت نیوز: نامه وزیر بهداشت، نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان و مسئولان ارشد حوزه سلامت به رئیس صلیب سرخ مبنی به درخواست کمک‌رسانی به مردم مظلوم و شجاع یمن ارسال شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، به نقل از سازمان بسیج جامعه پزشکی، 4000 نفر از مدیران ارشد حوزه سلامت، نخبگان، استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر اعضای بسیج جامعه پزشکی کشور با ارسال نامه به رئیس صلیب سرخ جهانی درخواست اقدام عاجل برای کمک رسانی به مردم مظلوم یمن را کردند.

متن بیانیه به این شرح است:

جناب آقای دکتر پیر مائورر

ریاست صلیب سرخ جهانی

تجاوز غیرقانونی، وحشیانه و ظالمانه رژیم آل سعود به مردم بی دفاع یمن که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از زنان، کودکان و غیر نظامی‌ها شده است؛ علاوه بر جریحه‌دار کردن وجدان بشری، اصول بنیادی اخلاق و تمامی کنوانسیون‌های رسمی حقوق بشر را نیز آشکارا نقض کرده است.

کمبود شدید امکانات درمانی و دارویی، سکوت مجامع بین المللی و محافل حقوق بشر در نادیده گرفتن این مظلومیت و نسل کشی وضع بسیار ناگوار و فاجعه آمیزی را برای مردم این کشور رقم زده است.

اگر آن سازمان در این فاجعه انسانی نتواند به وظایف اصلی خود در امدادرسانی به آسیب دیدگان و ارسال کمک‌های دارویی و بهداشتی به مردم مظلوم آن منطقه عمل کند، آیا توانسته است به اهداف پیش روی خود دست یابد؟

بدون تردید سکوت در برابر جنایات رژیم آل سعود اعتبار سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری را زیر سوال برده است.

در چنین شرایطی ضروری است کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با روشن ساختن افکار عمومی مردم جهان برای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان این فاجعه انسانی اقدام عملی و موثر انجام دهد.

امضا کنندگان این نامه اعتقاد دارند که نهادهای بشر دوستانه بین المللی به همراه خیل عظیم اعضای آن توانایی آن را دارند که با اقدامات موثر بهداشتی و درمانی، خدمات انسان دوستانه به مردم مظلوم یمن ارایه نموده و جلوی این نسل کشی را بگیرند.

ما 4000 نفر اعضای جامعه پزشکی، از کمیته صلیب سرخ و آن مقام محترم مصرانه درخواست داریم اقدامات مناسب برای اعزام پزشکان و پرستاران داوطلب را برای ارایه خدمات امدادی، بهداشتی، درمانی و حمایتی به مردم مظلوم یمن با کمک‌های بشردوستانه از راه‌های مختلف به عمل آورد.

ما آمادگی داریم تا پشتیبانی و همکاری کامل خود را درباره هرگونه ابتکار کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی جهت پشتیبانی موثر از مردم یمن ارایه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha