چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 14812

معاون آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی از رشد چشمگیر آموزشی ، پژوهشی علم پزشكی در كشور پس از پیروزی انقلاب خبر داد.

دكتر عین اللهی گفت: افزایش رشته های فوق تخصصی علوم پزشکی از 1 رشته به 22 رشته از جمله دستاوردهای سی ساله انقلاب اسلامی در زمینه پزشکی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در نشست خبری کنگره نوآوری ها و دستاوردهای سی ساله علوم پزشکی با بیان این مطلب افزود: در ابتدای انقلاب تنها یک رشته تخصصی پزشکی با ظرفیت 2 نفر وجود داشت و اکنون پس از سه دهه موفقیت60 دوره PHD با ظرفیت حداکثر 500 نفر در کشور تدریس می شود.

دكتر بهرام عین الهی افزود: با افزایش ظرفیت علمی کشور، میزان پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی به30 هزار نفر رسیده و این در حالی است که در ابتدای حرکت علمی تعداد دانشجو در همه رشته ها حدود 5000 نفر بود.

وی با اشاره به این که شمار استادان دانشگاه ها در رشته های پزشکی به11 هزار نفر رسیده است گفـــــــت: خودکفایی و توان علمی و افزایش تخصص های نیروی انسانی به ویژه در رشــــته های پزشکی به جایی رسیده است که بسیاری از بیماران کشورهای همجوار یا دیگر کشورها، برای درمان به پزشکان ما مراجعه می کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به موفقیت های علمی ایران در زمینه پژوهش و تحقیق افزود:‌ با توجه به افزایش کمی و کیفی تحقیقات و پژوهش در رشته های مختلف،‌ اکنون حدود160مرکز تحقیقاتی با فعالیت های چشمگیر در کشور وجود دارد.

عین الهی خاطر نشان کرد: رشته های نوین پزشکی از جمله نانوتکنولوژی، بیولوژی سلول ها همچنین تولید دارو در ایران به نحوی است که در بسیاری از زمینه ها در جهان حرف اول را مـی زند.
وی هشت سال دفاع مقدس را نقطه عطفی در رشته علوم پزشکی دانست و گفت: با آغاز جنگ تحمیلی و با وجود همه تحریم ها، توانستیم به خودکفایی و موفقیت های بی نظیری در درمان سلاح های شیمیایی،‌ جراحی ها و فوریت های پزشکی دست یابیم.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برپایی نمایشگاه و کنگره نوآوریها و دستاوردهای سی ساله علوم پزشکی را گامی مثبت در ارائه فعالیت های پزشکی به نسل جوان دانست و گفت:‌ معرفی و نمایش خودباوری ها و توانمندی های کشور به ایجاد روحیه امید در نسل جوان می انجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha