دکتر حسن جان فدا ، دکترای تخصصی مدیریت بهداشت و درمان طی یادداشتی اختصاصی به سلامت نیوز با بیان اینکه :« اگر فقط اقلیت پزشکان از منابع مالی تحول سلامت بهره مند شوند و فاصله طبقاتی درون تیم های بهداشت و درمان ده ها و صدها و...برابر شود قطعاً واگرایی سازمانی شکل گرفته نه همگرایی درون سازمانی »خاطر نشان کرد : « با صرف میلیاردها تومان فقط پدیده اختلاف طبقاتی درون تیم بهداشت و درمان تشدید می شود. »

با برقراری عدالت از شکست طرح تحول سلامت جلوگیری کنید

سلامت نیوز:دکتر حسن جان  فدا ، دکترای تخصصی مدیریت بهداشت و درمان طی یادداشتی اختصاصی به سلامت نیوز با بیان اینکه  :« اگر فقط اقلیت پزشکان  از منابع مالی تحول سلامت بهره مند شوند و فاصله طبقاتی درون تیم های بهداشت و درمان ده ها و صدها و...برابر شود قطعاً واگرایی سازمانی شکل گرفته نه همگرایی درون سازمانی »خاطر نشان کرد : « با صرف میلیاردها تومان فقط پدیده اختلاف طبقاتی درون تیم بهداشت و درمان تشدید می شود. »

به گزارش سلامت نیوز متن کامل این یادداشت در زیر می آید:
 ریاست محترم جمهور آقای دکتر روحانی ما فرزند انقلاب و دوست  و همراه دولت تدبیر و امید هستیم اما منتقد شماییم.
ریاست محترم جمهور ایران،جناب آقای دکتر روحانی بدون شک طرح تحول سلامت همانند سایر برنامه ها قابلیت ارزیابی دارد. اگر اکثریت کارکنان حوزه سلامت که کارکنان غیر پزشک اعم از اعضای تیم بهداشت یا اعضای تیم درمان و حتی پرسنل ستادی و معاونت های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این تحول دیده  شده باشند قطعا روح عدالت در این طرح زنده است و اگر نباشد بطور قطع تبعات منفی آن دامنگیر نظام خواهد شد.

اگر فقط اقلیت پزشکان  از منابع مالی تحول سلامت بهره مند شوند و فاصله طبقاتی درون تیم های بهداشت و درمان ده ها و صدها و...برابر شود قطعاً واگرایی سازمانی شکل گرفته نه همگرایی درون سازمانی و تیم بهداشت درمان بی انگیزه خواهد شد و با صرف میلیاردها تومان فقط پدیده اختلاف طبقاتی درون  تیم بهداشت و درمان تشدید می شود.


ریاست محترم جمهور با برقراری عدالت و تخصیص متناسب منابع این طرح به همه پرسنل(که بیش از 90% جامعه خدوم سلامت هستند) نه تنها از خطرات شکست این طرح کاسته خواهد شد بلکه رونق اقتصادی جامعه هم مشهود تر خواهد گرفت بدلیل آنکه آن اکثریت (کارکنان) هم پول طرح را به بازار منتقل و رونق اقتصادی خواهیم داشت ( اقلیت همه این پول را نمیتوانند با خرج کردن وارد گردونه اقتصاد کنند و طبیعتا پول زیادی در بانکها تجمیع یا بصورت املاک و مستغلات از بازار حذف خواهد شد و یا بصورت ارز خارج و در کشورهای دیگر سرمایه گذاری می شود که مردم  کوچه بازار از این پول نفعی نخواهند برد و رکود تشدید می گردد).


شرایط حاکم فعلی تشدید رکود- تبعیض در لایه های مختلف وزارت بهداشت- افت شدید انگیزه در پرسنل غیر پزشک- اسراف در بیت المال- نارضایتی پرسنل و در مرحله بعد نارضایتی بیمار- فاصله طبقاتی شدید و از همه مهمتر از بین رفتن اعتماد و همدلی طرفین  و...را  بهمراه دارد.


آقای دکتر روحانی عزیز؛ ما فرزند انقلاب و دوست  و همراه دولت تدبیر و امید هستیم اما این نقد هم به دولت شما  داریم  تا دیر نشده اقدام و اعتماد سازی شود.
ضمنا از شخص محترم وزیر بهداشت انتظار داریم تا با رعایت  حقوق قانونی و اجتماعی و شخصیتی همه پرسنل این وزارت خانه به استحکام دولت و تحقق شعارهای انتخاباتی جنابعالی همت گمارد.

ومن الله التوفیق.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرسنل درماني ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    8 2
    درود برشما
  • حديث ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    3 0
    رياست محترم.جناب آقاي روحاني.مادانشجويان اتاق عمل و پرستاري شديدا از پذيرش بهياران بعنوان پرستار، افراد ناوارد فقط باگذراندن دوره 1ساله مخالفيم چرابررسي نميكنيد؟!!
  • حديث ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    رياست محترم.جناب آقاي روحاني.مادانشجويان اتاق عمل و پرستاري شديدا از پذيرش بهياران بعنوان پرستار، افراد ناوارد فقط باگذراندن دوره 1ساله مخالفيم چرابررسي نميكنيد؟!!