یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹

پس از پیروزی تیم پرسپولیس مقابل تیم فوتبال استقلال در لیگ برتر فوتبال كشور، جمعه شب، درحالی كه سه بانوی معلم در حال پیاده‌روی در یكی از خیابان‌های فاز دو ماهشهر بودند یكی از خودرو‌های افراد شادی‌كننده با آنها به‌شدت برخورد کرد. در این حادثه تلخ دو بانوی معلم در دم جان باختند و دیگری نیز به‌شدت مصدوم و روانه بیمارستان شد.

سلامت نیوز: پس از پیروزی تیم پرسپولیس مقابل تیم فوتبال استقلال در لیگ برتر فوتبال كشور، جمعه شب، درحالی كه سه بانوی معلم در حال پیاده‌روی در یكی از خیابان‌های فاز دو ماهشهر بودند یكی از خودرو‌های افراد شادی‌كننده با آنها به‌شدت برخورد کرد. در این حادثه تلخ دو بانوی معلم در دم جان باختند و دیگری نیز به‌شدت مصدوم و روانه بیمارستان شد.

به گزارش سلامت نیوز، امیرمحمود حریرچی مددكار اجتماعی و استاد دانشگاه در روزنامه آرمان نوشت: جوانان ما فرصت را غنیمت می‌دانند برای اینكه ابراز احساسات و هیجانات خود را تخلیه كنند. اگر ما این فرصت‌ها را در شرایط مناسب برای تخلیه هیجانات به اشكال مختلف برای آنها فراهم نكنیم، تنها راه گریز برای آنها شركت در مسابقات ورزشی و به‌ویژه در رابطه با داربی‌های استقلال و پرسپولیس است. همزمان با این مسابقه، در استادیوم تبریز هم بر اساس گزارشات برخوردی بین بازیكنان تراكتورسازی گزارش شده بود كه خشونت در فوتبال را نشان می‌دهد. از طرفی جوانان باید این آموزش را ببینند كه چگونه باید ابراز احساسات كنند كه ضرر و زیانی را متوجه خود و دیگران نكنند و صرفا ابراز احساسات را امری شخصی بدانند و در كنار دوستانشان با هماهنگی كه آزاردهنده نباشد، شادی كنند.

یكی از دلایلی كه باعث ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها شده،‌ فحاشی و خشونت این محیط‌هاست كه برای زنان نامناسب است. چرا باید این خشونت‌ها سبب شود نیمی از جمعیت از حق تماشای مسابقات ورزشی محروم شوند؟ حتی بر اساس گزارشات در برخی موارد برخی جوانان برای اینكه هیجان بیشتری را تجربه كنند قبل از بازی مواد محرك مصرف می‌كنند و نتیجه آن هم اتفاقاتی از این دست در حین رانندگی و ابراز شادی است كه منجر به فوت دو فرد بیگناه شده است.

این اقدام و مواردی از این دست را باید قتل عمد به حساب آورد زیرا وقتی در این شرایط و با مصرف مواد فردی با سرعت مرگبار با موتور یا خودرو در خیابان می‌راند این احتمال را باید بدهد كه ممكن است با دیگران برخورد و برای آنها ایجاد خطر كند اما ‌این افراد كنترلی بر رفتارشان به‌دلیل مصرف مواد ندارند.

آموزش ابراز احساسات از دوران كودكی و خانواده آغاز می‌شود. برای مثال كودكی كه در خانواده می‌بیند پدرش به چه نحوی احساسات خود را بروز می‌دهد و تخلیه می‌كند، این رفتار را یاد می‌گیرد. در مواردی گزارش می‌شود حین تماشای فوتبال یك كودك به مرزی از فوران احساسات می‌رسد كه سكته و ایست قلبی می‌كند. خانواده باید قبل از اینكه این اتفاقات بیفتد پیشگیری كنند و به كودك آموزش دهند كه با این اندازه از احساسات خودش را نابود می‌كند.

در كشورهای دیگر وقتی این نوع اتفاقات می‌افتد با تیم‌هایی كه این افراد طرفداران آنها بوده‌اند برخورد كرده و آنها را جریمه می‌كنند تا افراد اینگونه بفهمند هیجاناتی كه باعث ضرر و آسیب به دیگران شود قابل بخشش نیست و به ضرر تیم محبوب آنها تمام می‌شود. دنیا به هرحال سعی كرده است به نحوی كه این قضیه به ضرر كسی تمام نشود راه‌های تخلیه هیجانات را هم برای جوانان ممنوع نكند به شكلی كه شادی و نشاط به فضای جامعه برگردد و همه افراد در جریان پیروزی یك تیم با هم شادی كنند نه اینكه این قضیه باعث شود عده‌ای به این بهانه هنجارشكنی كرده و با زیر پا گذاشتن قوانین هم خودشان و هم دیگران را با مشكل مواجه كنند. تخلیه هیجانات بد نیست به شرطی كه از راه درست و با ابزارهای مناسب صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha