یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 148155

برخی خوراکی‌ها می‌توانند سبب تقویت مغز شوند و این بویژه در مواقع امتحان می‌تواند یک روش اورژانسی برای افزایش سطح هوش و تمرکز باشد.

خوراکی‌هایی برای تقویت مغز

سلامت نیوز: برخی خوراکی‌ها می‌توانند سبب تقویت مغز شوند و این بویژه در مواقع امتحان می‌تواند یک روش اورژانسی برای افزایش سطح هوش و تمرکز باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران در جدیدترین تحقیقات خود دریافته‌اند مصرف روغن زیتون و آجیل و قرار دادن آنها در رژیم غذایی روزانه سبب تقویت مغز می‌شود. 
گفتنی است؛ روغن زیتون و آجیل از اجزای رژیم غذایی مدیترانه‌ای است و می‌تواند همچنین سبب بهبود سلامت قلب و مغز افراد نیز شود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان این نتایج را با بررسی وضعیت سلامت افراد دارای رژیم غذایی کم چرب به مدت بیش از 4 سال بدست آورده‌اند. 

علاوه بر حفظ سلامت و توان ذهنی بویژه در دوران سالمندی رژیم غذایی کم چرب سبب بهبود سلامت قلب و نیز دفع انواع سرطان‌ها می‌شود. 

در این تحقیق که توسط موسسه تحقیقات آلزایمر انگستان صورت گرفته است این نتایج بدست آمده است که افراد سالمند دارای رژیم غذایی مدیترانه‌ای که در رژیم غذایی آنها روغن زیتون، گردو، فندق و بادام وجود دارد کمترین میزان ابتلا به آلزایمر را دارند.

همچنین سالمندان این گروه بیشترین امتیاز حافظه را بدست می‌آورند. این پژوهش بر روی 447 زن و مرد در رده سنی 67 سال انجام شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha