مدیر کل سازمان بهزیستی استان تهران گفت: 52 هزار و 367 معلول تحت پوشش بهزیستی استان تهران از خدمات بیمه تکمیلی برخوردارهستند.

"ظاهر رستمی" روز چهارشنبه در گفت و گوی با ایرنا افزود: بحث بیمه تکمیلی موضوع جدیدی است که از بهمن ماه سال گذشته برای اولین بار در سطح بهزیستی کشور و به تبع آن بهزیستی استان تهران اجرا شده است.
وی اظهار داشت: اجرای بیمه تکمیلی در شهرستان های کوچک استان تهران از جمله اسلامشهر، فیروزکوه، ورامین و دماوند کاملا موفقیت آمیز و مورد رضایت معلولین بوده است.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح در سطح شهرستان های بزرگ استان از جمله تهران، شمیرانات، کرج و ری چندان موفقیت آمیز نبوده، گفت: بزودی مشکلات اجرایی این طرح در شهرستان های بزرگ استان نیز رفع خواهد شد.
مدیر کل سازمان بهزیستی استان تهران، با بیان اینکه ما نمی توانیم در خصوص بیمه تکمیلی خارج از چارچوب قرارداد بسته شده بین بهزیستی و شرکت آتیه سازان حافظ اقدام کنیم، افزود: طبق این قرارداد در صورتی که فرد معلول به بیمارستان مراجعه و بستری شود، شرکت بیمه گر باید مبلغ هزینه شده را در قالب بیمه تکمیلی بپردازد.
رستمی با تاکید بر اینکه نگرانی معلولین از اتمام مهلت این قرارداد است، تاکید کرد : این قرارداد در حال تمدید است و با انجام اقدامات لازم در سال آینده پیشرفت چشمگیری درحوزه بیمه تکمیلی معلولین روبرو خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در بخش درمان از سال 1383 صندوقی به عنوان صندوق درمان برای تامین هزینه های درمانی معلولین با اعتبار 150 میلیون ریال ایجاد شده است ، افزود: با تلاش های انجام شده امسال این اعتبار به میزان هفت برابر و معادل سه میلیارد و 680 میلیون ریال افزایش یافته است.
مدیر کل سازمان بهزیستی استان تهران گفت: از طریق این صندوق به معلولین نیازمند تا سقف 10 میلیون ریال کمک مالی می شود.
رستمی، با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی استان تهران در مجموع به 275 هزار نفر در بخش های مختلف پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی خدمات ارائه می دهد، اظهار داشت:
اکنون بهزیستی استان تهران در حوزه توانبخشی با در اختیار داشتن حدود 200 مرکز به معلولین ذهنی، بیماران روانی مزمن و معلولین آموزش پذیر یارانه می پردازد.
وی افزود: همچنین، سازمان بهزیستی استان تهران از طریق بخش خصوصی برخی خدمات توانبخشی از جمله فیزیوتراپی و گفتار درمانی را در منزل به معلولین ارائه می دهد.
وی، با اشاره اینکه تاکنون 156 هزار معلول در سطح استان تهران شناسایی شده اند، گفت: از این مجموع اکنون 34 هزار نفر ازاین افراد ماهانه حداقل 320 هزار ریال و حداکثر 620 هزار ریال مستمری دریافت می کنند.
وی افزود: سایر معلولین نیز از خدمات توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران استفاده می کنند.
رستمی، در خصوص حق پرستاری معلولان نیزگفت: مبلغ 450 هزار ریال به عنوان حق پرستاری هر سه ماه یکباربه معلولین تحت پوشش پرداخت می شود.
وی ابراز امیدواری کرد :با تلاش های انجام شده در آینده نزدیک حق پرستاری مانند مستمری به صورت ماهانه به معلولین نیازمند پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha