مدیرعامل انجمن MS ایران گفت: تاکنون حدود ۵۰ هزار بیمار مبتلا به ام اس شناسایی شده اند، یکی از مشکلات این بیماران، داشتن شغل مناسب است و دستگاههای مسئول بخشی از مشاغلخاص خود را به این بیماران اختصاص دهند.

سلامت نیوز: مدیرعامل انجمن MS ایران گفت: تاکنون حدود ۵۰ هزار بیمار مبتلا به ام اس شناسایی شده اند، یکی از مشکلات این بیماران، داشتن شغل مناسب است و دستگاههای مسئول بخشی از مشاغلخاص خود را به این بیماران اختصاص دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدحسین وزیری امروز در نشست خبری روز جهانی MS که در مؤسسه روزنامه اطلاعات در حال برگزاری است،‌ اظهار داشت: بیش از 16 سال است که انجمن MS  تشکیل شده است و کسانی که عضو انجمن می‌شود از سرویس و خدمات مددکاری در حوزه دارو و درمان استفاده می‌کند.
وی افزود: دو سوم 22 هزار نفر عضو انجمن MS ایران را زنان و یک سوم را مردان تشکیل می‌دهند.

وزیری ادامه داد: نظام جامع مراقبت از بیماران ام اس طراحی شده و توسط دکتر صحراییان به وزارت بهداشت معرفی شده است. قرار است پس از تأیید، درمانگاه جامع برای مبتلایان به MS ایجاد و خدمات فیزیوتراپی در منازل به آ‌نها ارائه شود همچنین برای بیمارانی که 15 تا 20 سال در منزل بوده‌اند اسکان موقت در نظر گرفته خواهد شد همچنین در نظام جامع مراقبت از بیماران بتوانیم خدمات توانبخشی را به آنها ارائه دهیم.

مدیرعامل انجمن MS ایران گفت: برای اعضای جدید و خانواده‌های آنها کلاس‌های توجیهی در نظر گرفته شده است تا اگر بیماری دچار پرخاشگری شد خانواده‌اش او را درک کنند این کلاسها با حضور استادان و متخصصان در حوزه‌های مختلف پزشکی و روانشناسی است.

وزیری اظهار داشت: برنامه‌های تفریحی و گردشگری و همچنین برنامه‌های زیارتی نیز برای مبتلایان تدارک دیده‌ایم.

وی افزود: بخش علمی نیز هر سال توسط انجمن برگزار می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است. هر فصل نیز سمپوزیومی توسط استادان و متخصصان برگزار می‌شود و دو جلسه نیز برای بیماران و رسیدگی به مشکلات آنها برگزار می‌شود.

مدیرعامل انجمن MS ایران اظهار داشت: انجمن به مبتلایان MS، مشاور پزشکی، روانشناسی، تغذیه و امور بیمه ارائه می‌دهد و آنها می‌توانند به طور حضوری یا تلفنی از این خدمات بهره‌مند شوند. همچنین انجمن به عنوان صدا و نماینده خاص بیماران در حوزه‌هایی که باید حضور یابد نیازها و خواسته‌های آ‌نها را مطرح می‌کند.

وزیری گفت: چند سال پیش که در بحث دارو با بحران مواجه شدیم انجمن نقش موثری در حل این بحران داشت و اکنون در این خصوص مشکلی نداریم. همچنین انجمن ام اس در سال جاری به عنوان انجمن برتر در حوزه پزشکی و سلامت معرفی و دکتر صحراییان به عنوان تلاشگر نمونه برگزیده شدند.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات ما مجله‌ای است برای مبتلایان به MS است تا بتوانیم از طریق آن کار اطلاع‌رسانی به این گروه از بیماران را انجام دهیم.

مدیرعامل انجمن MS ایران گفت: 34 انجمن رسمی در مراکز استان‌ها وجود دارد و 10 انجمن هم در حال تشکیل است برخی مراکز استان‌ها مانند زنجان، تبریز و اصفهان امکانات خوبی و برخی نیز نیاز به حمایت دارند.

وزیری اظهار داشت:‌ سال گذشته نشست خوبی با انجمن‌ها داشتیم و هماهنگی لازم با آنها انجام شده است در حال حاضر اعضای انجمن‌های استانی ما حدود 26 هزار نفر هستند که با مجموع اعضای تهران نزدیک به 50 هزار نفر می‌شوند این سقف عضویت ما در انجمن MS ایران است هر چند که تعداد بیماران بیشتری داریم.

وی تصریح کرد: در خصوص اشتغال بیماران برخی افراد توانایی کار ندارند و ترجیح می‌دهند کار خود را رها کنند برخی دیگر نیز ساعات کاری خود را کاهش می‌دهند برای کسانی که به ما مراجعه می‌کنند یک فایل شغل‌یابی در نظر گرفته‌ایم که مشخصات و تخصص آنها را در آن درج می‌کنیم و با برخی مؤسسات خصوصی و دولتی مذاکره شده است تا در صورت نیاز و توانایی کارپذیر این افراد به مؤسسات معرفی شوند.

مدیرعامل انجمن MS ایران افزود: باید مصوبه‌ای از مراجع رسمی داشته باشیم که درصدی از مشاغل خاص را به این بیماران اختصاص دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha