عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها،مراتع و آبخیز داری با تاکید بر تبلیغ صحیح گیاهان دارویی،گفت:تبلیغات نادرست سبب انتظارات نامعقول از اینگونه داروها شده و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

سلامت نیوز: عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها،مراتع و آبخیز داری با تاکید بر تبلیغ صحیح گیاهان دارویی،گفت:تبلیغات نادرست سبب انتظارات نامعقول از اینگونه داروها شده و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

 دکتر ولی الله مظفریان درگفت وگو با ایرنا افزود: نتوانستیم نگاه مردم را به استفاده مناسب از گیاهان دارویی به درستی هدایت کنیم و این موضوع سبب افزایش انتظارات نامعقول از این گونه گیاهان شده است.
وی ادامه داد:اعتماد مردم به مصرف گیاهان دارویی با اطلاع رسانی نادرست و کارهای غیرعلمی از بین رفته و تا زمانی که این اعتماد به مردم بازگردانده نشود استقبال چندانی از گیاهان دارویی نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مردم سخن غیر علمی و مستدل را نمی پذیرند افزود:برای ورود گیاهان دارویی به مراکز درمانی و افزایش اعتماد بیماران باید فعالیت ها را علمی تر کنیم.
این عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها، مراتع و آبخیز داری تاکید کرد:آشنا کردن مردم با گیاهان دارویی وظیفه دست اندرکاران و متولیان این حوزه است تا آنان با آرامش از گیاه دارویی استفاده کنند.
وی افزود: برخی از افرادی که درحوزه گیاهان دارویی فعالیت می کنند هدفشان دسترسی به منابع مالی بیشتر است و این موضوع یکی از دلایل بی اعتمادی مردم به گیاهان دارویی است.


** نتوانستم مردم را با واقعیات گیاه دارویی آشنا کنیم
مظفریان به روند نامناسب مصرف گیاه دارویی در کشور اشاره کرد و گفت: ما نتوانستیم مردم را با واقعیات گیاه دارویی آشنا کنیم.
وی با اشاره به اینکه درمان برخی از بیماری های ناشی از تمدن امروزی با گیاهان دارویی امکان پذیر نیست، اظهار کرد: برخی از بیماری ها فقط با گیاه دارویی درمان نمی شود و برای درمان اینگونه بیماری ها باید از روش های تلفیقی، طب نوین و قدیم استفاده کرد.
این کارشناس با اشاره اینکه گیاهان دارویی باید وارد فرهنگ ما شود، بیان کرد: مصرف گیاهان دارویی همراه با غذا را باید در رژیم غدایی خود قرار دهیم تا از این طریق بتوان به سلامت مردم کمک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha