یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 148180

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت­های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت گفت: ارائه خدمات جامع کیفی رایگان به بیماران کم درآمد و نیازمندِ مبتلا به سرطان، الگوی نوینی است که باید به سایر مراکز و موسسات حمایتی بیماران سرطانی تعمیم داده شود.

سلامت نیوز:  قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت­های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت گفت: ارائه خدمات جامع کیفی رایگان به بیماران کم درآمد و نیازمندِ مبتلا به سرطان، الگوی نوینی است که باید به سایر مراکز و موسسات حمایتی بیماران سرطانی تعمیم داده شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا؛ سید محمد هادی ایازی در بازدید از موسسه خیریه سرور مهر اندیشان راستین (سمر) که با هدف حمایت روحی و روانی بیماران مبتلا به سرطان فعالیت دارد، با اشاره به اینکه روند درمان بیماران سرطانی تنها به درمان جسمی خلاصه نمی شود، گفت: ایجاد موسسات خیریه ای که در زمینه درمان روح و روان بیماران و همچنین کاهش استرس و تنش های ناشی از بیماری فعالیت دارند، اتفاق مبارکی است و این دست از الگوهای نوین و موفق درمانی باید به سایر مراکز نیز تعمیم داده شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت­های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت با تاکید بر اینکه، با توجه به افزایش امید به زندگی و افزایش درصد سالمندی در کشور انتظار می رود در دهه های آینده، میزان بروز سرطان افزایش یابد و این واقعیتی غیرقابل اجتناب است، گفت: سرطان علاوه بر تهدید زندگی، سبب اضطراب و افسردگی در بیش از یک سوم بیماران می گردد و بر وضعیت اقتصادی و خانوادگی خانواده ها تاثیر مخربی بر جای می گذارد ضمن آن که، مراقبت های بالینی سرطان نیز بخش عمده ای از بودجه بهداشتی را به خود اختصاص می دهد.

ایازی در ادامه افزود: دغدغه فعلی ما تغییر چهره بیماری ها از واگیر به غیرواگیر است که ارتباط مستقیم با سبک زندگی مردم دارد و ناشی از بی توجهی به سواد تغذیه ای، کم تحرکی و  استرس های روزمره زندگی است.

بنابراین ابتدا باید تمرکز خود را بر پیشگیری از این بیماری ها با افزایش آگاهی مردم بگذاریم و در مرحله بعد بدنبال راهکارهای نوینی باشیم که خدمات را برای بیماران صعب العلاج افزایش دهیم.

ایازی خاطرنشان کرد: از میان عوامل محیطی مهمترین علل خطر ایجاد کننده سرطان، سیگار کشیدن، چاقی، عوامل عفونی ، فشارهای روانی، آلوده کننده های محیطی، مواد غذایی مضر و دیگر موارد هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد وزارت بهداشت افزایش سطح ارایه خدمات به بیماران صعب العلاج است، افزود: حمایت از هزینه‌های دارویی بیماران خاص، صعب‌العلاج مانند سرطان‌ها و بیماران MS در سال 94 نیز بدون تغییر ادامه می‌یابد، اما باید در حمایت دارویی بیماران مبتلا به سرطان به نوع دارویی که تجویز می شود نیز دقت کرد که این امر منجر به تحمیل هزینه های مضاعف نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha