یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 148187

بیماری‌های حاد مانند بیماری قلبی، دیابت و نیز سبک زندگی ناسالم از جمله دلایل زیر بنایی برای اختلال نعوظ در مردان هستند.

سلامت نیوز: بیماری‌های حاد مانند بیماری قلبی، دیابت و نیز سبک زندگی ناسالم از جمله دلایل زیر بنایی برای اختلال نعوظ در مردان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، اما دلایل کمتر شناخته شده و تاحدی عجیب‌وغریب هم در این میان وجود دارد که medical daily در گزارش اخیر خود به چند مورد از آن‌ها پرداخته است:


ویتامین D کافی ندارید: مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که کمبود ویتامین D یک عامل خطر برای امراض مرتبط با بیماری قلبی عروقی نظیر فشارخون بالا و دیابت است و ازآنجایی‌که گزارش‌های بسیاری حاکی از آن است که بیماری قلبی یکی از دلایل اختلال نعوظ است (نشانه‌هایی مانند محدودیت جریان خون و تنگ شدن شرایین) این اختلال با کمبود ویتامین D نیز در ارتباط است. علاوه بر نور خورشید غذاهایی مانند ماهی سالمون، شیر تقویتی، تخم‌مرغ، قارچ، کمی گوشت قرمز و نیز پنیر ایتالیایی ریکوتا از جمله منابع تأمین این ویتامین مهم هستند.


پورنوگرافی نگاه می‌کنید: یک پیمایش در سال 2013 نشان داد که میلیون‌ها مرد در هر ساعت پورن تماشا می‌کنند و 9 درصد آنها نمی‌توانند از این کار دست بردارند. مطالعات نشان داده است که تماشای زیاد محصولات پورنوگرافی با کاهش عزت نفس، کیفیت پایین رابطه و کاهش رضایت جنسی در ارتباط است.


زیاد و با سرعت دوچرخه سواری می‌کنید: رگ‌های خونی آسیب دیده در اختلال نعوظ نقش دارد. اگر زین دوچرخه سخت و باریک باشد ممکن است به اعصاب و رگ‌های خونی لگن آسیب برساند و آنها را بی‌حس کند. مردانی که به طور مرتب دوچرخه سواری یا حتی اسب سواری می‌کنند با احتمال بیشتری دچار این نوع آسیب می‌شوند.


زیاد خر و پف می‌کنید: به گزارش انجمن آمریکایی وقفه تنفسی در خواب این موضوع می‌تواند منجر به فشار خون بالا و دیگر بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات حافظه، افزایش وزن، ضعف جنسی و سردرد شود. همچنین مطالعه‌ای که در ژورنال طب بالینی خواب منتشر شد دریافت که 18 میلیون آمریکایی به وقفه تنفسی در خواب مبتلا هستند که از این تعداد 63 درصد از مشکلات مربوط به برقراری رابطه جنسی (از جمله اختلال نعوظ) رنج می‌برند، 69 درصد با کاهش میل جنسی و 46 درصد با کاهش برانگیختگی مواجه هستند. لازم به ذکر است که وقفه تنفسی در خواب بیشتر در کمین مردان است تا زنان.


همسرتان کمر باریک نیست: شاید بی‌ربط به نظر برسد اما به لحاظ علمی ثابت شده است که هرچه کمر زن باریک‌تر باشد رضایت جنسی همسرش بیشتر می‌شود و مرد کمتر از ضعف جنسی رنج خواهد برد.


گردن بزرگی دارید: این مطالعه‌ای جالب است که نشان می‌دهد مردانی که گردن بزرگتری دارند میل جنسی کمتری دارند زیرا بزرگی محیط گردن با وقفه تنفسی در خواب که خود از عوامل اختلال نعوظ است در ارتباط است.


لازم است بدانید که 30 میلیون مرد در ایالات متحده (18 میلیون از آن‌ها بالای 20 سال سن دارند) از اختلال نعوظ رنج می‌برند که از این تعداد متأسفانه 75 درصد برای درمان به دنبال چاره نمی‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha