مدیر کل دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد : مردم حق دارند بر اساس منشور حقوق بیمار اطلاعات دارو را از داروساز داروخانه ها سوال کنند .

دکتر " اکبر عبداللهی اصل " در حاشیه برگزاری افتتاحیه کارخانه افشانه (اسپری) های تنفسی و استنشاقی در پاسخ به سوال ایرنا افزود : در زمان حاضر داروخانه ها اگر مشتری زیادی هم داشته باشند موظف اند به بیمار اطلاعات لازم در خصوص نحوه مصرف و همچنین عوارض دارو را ارایه دهند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی براینکه برخی بیماران در خصوص دارو از داروساز سوال نمی کنند گفت: اگر هم سوال نکنند حق فنی برقرار است .
عبداللهی اصل در خصوص حق فنی داروخانه ها افزود: اخذ حق فنی از داروخانه از نظر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کاملا قانونی است .
وی به مرکز اطلاعات دارویی نیز اشاره کرد و گفت: این مرکز کمبودهای دارو و هم اطلاعات علمی آن را به متقاضیان ارایه می دهد که اطلاعات علمی دارو به صورت شبانه روزی ارایه می شود.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین تعداد داروخانه ها را هشت هزار داروخانه برشمرد و گفت: این تعداد با مراکز عرضه دارو که در مراکزی همچون کلینیک ها و درمانگاه ها دایرند، به حدود 12 هزار می رسد.
عبداللهی اصل افزود : براساس ضوابط وزارت بهداشت ، به ازای هر شش هزار نفر باید یک داروخانه و به ازای هر 10 باب داروخانه روزانه نیز یک داروخانه شبانه روزی باید دایر باشد که ویژگی های آن با توجه به شرایط استانی توسط معاونت غذا و داروی هر استان تعیین می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha