یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 148191

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت: 7000 زن سرپرست خانوار در شهرستان ری در قالب طرح جامع زنان سرپرست خانوار شناسایی شده اند و این آمار را به منظور تحلیل داده‌ها به ستاد توانمندسازی شهرداری تهران داده‌ایم، به طوریکه زنان سرپرست خانوار در حوزه‌هایی مانند گروه سنی، تعداد فرزندان و مکان زندگی دسته‌بندی شده‌اند.

سلامت نیوز:مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت: 7000 زن سرپرست خانوار در شهرستان ری در قالب طرح جامع زنان سرپرست خانوار شناسایی شده اند و این آمار را به منظور تحلیل داده‌ها به ستاد توانمندسازی شهرداری تهران داده‌ایم، به طوریکه زنان سرپرست خانوار در حوزه‌هایی مانند گروه سنی، تعداد فرزندان و مکان زندگی دسته‌بندی شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، زهرا ساعی در زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار جلسات خوبی با کارآفرینان داشتیم. برخی از آنان اعلام آمادگی کردند که برای زنان سرپرست خانوار دوره آموزشی مهارت شغلی برگزار کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با اشاره به ایجاد صندوق خرد روستایی در روستاهای شهرستان ری گفت: در مراحل پایانی انجام این کار با کمک و همکاری وزارت جهاد کشاورزی هستیم و این صندوق‌ها در روستاها دایر شده‌اند.

وی تصریح کرد: چون این طرح در مرحله آزمایشی است در هر مرحله نظارت و ارزیابی به صورت جدی انجام می‌شود تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف طرح را استخراج کنیم تا این طرح در استان‌های دیگر بدون نقص و با سرعت بالاتری انجام شود.

ساعی با بیان اینکه توانمندسازی مهارتی و روانشناختی فاز دوم طرح است، گفت: دسته‌ای از زنان سرپرست خانوار را برای آموزش مهارت‌های فنی - حرفه‌ای به اداره فنی - حرفه‌ای شهرستان ری معرفی می‌کنیم. دسته‌ای دیگر نیز برای مهارت آموزش شغلی معرفی می‌شوند.

وی افزود: بازاریابی، توسعه بازار فروش، ایجاد بازارهای دائمی، تولید محصولات مرغوب، شناسایی کارآفرینان و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه از دیگر بخش‌های طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران درباره برگزاری دوره‌های مهارت آموزی روانشناختی برای زنان سرپرست خانوار شهرستان ری گفت: ارائه مشاوره به زنان سرپرست خانوار را از طریق سازمان بهزیستی پیگیری می‌کنیم و قرار است آنان از طریق کلاس، لوح فشرده و کتاب آموزش ببینند؛ البته گام اول توانمندسازی مهارتی زنان سرپرست خانواراست چراکه ابتدا شرایط مالی آنان باید تثبیت و نیازهای اولیه آنان رفع شود، سپس وارد کسب مهارت‌های روانشناختی می‌شویم.

ساعی در پایان در زمینه توجه به فرزندان زنان سرپرست خانوار در قالب طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواراظهار کرد: این طرح ،خانواده‌محور است و قدم اول پرداختن به زنان سرپرست خانوار است، چون اطلاعات آنان جمع‌آوری شده است و در قدم بعد برای خانواده‌های زن سرپرست برنامه‌ریزی می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha