یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 148200

درباره تأثیر طب سوزنی روی بیماری‌ها صحبت‌های زیادی می‌شود اما تضمینی برای بهبود بیماری‌ها به فرد داده نمی‌شود. می خواهم بدانم آیا با وجود این همه تبلیغ در مورد این طب و با وجود صرف زمان و هزینه، می‌توان به تأثیر آن روی بهبود بیماری‌ها امیدوار بود؟

سلامت نیوز:درباره تأثیر طب سوزنی روی بیماری‌ها صحبت‌های زیادی می‌شود اما تضمینی برای بهبود بیماری‌ها به فرد داده نمی‌شود. می خواهم بدانم آیا با وجود این همه تبلیغ در مورد این طب و با وجود صرف زمان و هزینه، می‌توان به تأثیر آن روی بهبود بیماری‌ها امیدوار بود؟

به گزارش سلامت نیوز، دکتر زهرا شاه حسینی متخصص طب سوزنی در روزنامه ایران در پاسخ به این سئوال نوشت: طب علمی است که با بدن انسان در ارتباط است بنابراین افراد مختلف در شرایط یکسان و شیوه درمانی مشابه می‌توانند واکنشی منحصر به فرد داشته باشند. در پاسخ دهی به طب سوزنی عواملی مانند سن و زمان مراجعه پس از بیماری بسیار مهم است. همان‌طور که می‌دانید هر بیماری زمان طلایی درمان دارد. برای مثال هنگامی که یک فرد سالمند 10 سال پس از بیماری مانند سکته مغزی، به متخصص طب سنتی مراجعه می‌کند نباید توقع درمان و تأثیرگذاری داشته باشد. این درحالی است که سالمندی که پس از ترخیص از بیمارستان درمان توسط طب سوزنی را آغاز می‌کند می‌تواند امیدوار باشد تا 90 درصد علائمش بهبود یابد. به چنین بیماری برای اخذ نتیجه مطلوب تضمین هم داده می‌شود.

مورد دیگر سن بیمار است. قطعاً بیمار جوان که سیستم خونرسانی و ارگان‌های بدن او سالم است و از انواع داروهای شیمیایی استفاده نمی‌کند و به طور کلی سیستم ایمنی قوی تری نسبت به سالمندان دارد، به درمان پاسخی بهتر می‌دهد. این موضوع در درمان همه بیماری‌ها صدق می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha