انجام فعالیتهای سالمی همچون پیاده روی و شنا در پیشگیری از ابتلا به واریس موثرند.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،رگ های برجسته واریسی و عنکبوتی شکل روی پا منظره چندان جالبی به نظر نمی رسد. البته تکنیک های پزشکی متنوعی برای پیشگیری از بروز این شرایط و درد ناشی از رگ های واریسی وجود دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:
1-    به بدن خود گوش فرا دهید: ورای مسئله زیبایی ، باید گفت که رگ های واریسی و عنکبوتی منجر به ناراحتی های جدی تری مثل خستگی، گرتفگی عضله در شب، تورم ساق پا و خارش اطراف وریدهای خاص می شود. بنابر این در صورت ملاحظه این علائم سریعا به پزشک مراجعه کنید.
2-    فعال باشید: پیاده روی ، شنا، دوچرخه سواری و سایر فعالیت های ورزشی باعث حفظ جریان خون در ساق پا و کاهش فشار به رگ های خونی می شود.ایستادن و نشستن طولانی مدت و بدون حرکت در یک مکان ثابت باعث ایجاد فشار به وریدها می شود . بنابراین لازم است که مرتب موقعیت خود را عوض کنید و ماهیچه  پشت ساق پا را وادار به حرکت نمایید.
3-    حفظ وزن متعادل: حفظ وزن متعادل فشار ناشی از سنگینی را از روی ساق پا بر می دارد و در نتیجه رگ های این قسمت کمتر دچار واریس می شود.
4-    پوشیدن جوراب های مخصوص واریس: این جوراب ها کمک زیادی به جریان خون ساق پا می کند و از درد رگ های واریسی می کاهد اما باید مراقب باشید که پوشیدن لباس تنگ برای سایر نقاط بدن مثل کمر و کشاله ران اصلا مناسب نیست و مانع از جریان خون می شود.
5-    خنک کردن: گرمای فوق العاده مثل حمام های داغ منجربه تورم ورید و ایجاد حوضچه های خونی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha