یکی از لذت های بارز زندگی خوردن و آشامیدن است. بعلاوه اگر چنین فعالیتی در مکانی آرام و بدون استرس انجام شود، لذیذ تر خواهد بود و این دقیقا چیزی است که از سوزش معده جلوگیری خواهد کرد.

 به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،خوردن و آشامیدن در حالت بسیار آرام  و کند رمز پیشگیری از سوزش معده می باشد. چنین آرامشی سبب می شود که فرد لقمه ها را بیشتر جویده و بزاق بیشتری تولید شود که موجب خنثی شدن اسید معده می شود. البته فراموش نکنید که نوع غذایی که می خورید نیز دراین زمینه موثر خواهد بود. به عنوان مثال نوشیدنی های شیرین به خصوص در آخر شب چنین عارضه ای را به همراه خواهد داشت و بر عکس غذاهای سرشار از فیبر مانع از ترش کردن می شود.

در واقع مصرف خوراکیهای سرشار از فیبر احتمال ابتلا به سوزش معده را 20% کاهش می دهد. این غذاها مانع از بروز سرطان مری نیز می شود. متخصصان و مشاوران کاهش وزن معتقدند که آرامش در خوردن سبب می شود که معده زمان کافی برای اعلام پرشدن داشته باشد. غذاهای سرشار از فیبر باعث می شود که فرد احساس سیری کند در حالیکه کالری کمتری دریافت کرده است.

اضافه وزن و چاقی درصد ابتلا به سوزش معده را افزایش می دهد زیرا به معده فشار فوق العاده ای وارد میشود و احتمال برگشت غذا به مری زیاد است. پیاده روی روشی است که می تواند سوزش معده را تسکین دهد. شاید ایستادن مستقیم به نیروی جاذبه کمک کند که غذا در روده ها حرکت نماید. دراز کشیدن بعد از صرف غذایی سنگین بدترین کار ممکن است که می توان انجام داد و بی تردید سوزش معده بروز می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha