دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 148267

یک متخصص داخلی با تاکید بر اینکه رفلاکس معده ارتباط مستقیمی با خوابیدن و غذا خوردن دارد، گفت: این مشکل در دراز مدت منجر به افزایش احتمال ابتلا به سرطان ناحیه تحتانی مری می‌شود.

سلامت نیوز: یک متخصص داخلی با تاکید بر اینکه رفلاکس معده ارتباط مستقیمی با خوابیدن و غذا خوردن دارد، گفت: این مشکل در دراز مدت منجر به افزایش احتمال ابتلا به سرطان ناحیه تحتانی مری می‌شود.

دکتر امیر باغانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه رفلاکس معده همان سوزش سر دل و برگشت غذا به دهان است، اظهار کرد: این بیماری گاهی اوقات ممکن است با دردهای قلبی و بیماری‌های گوش، گلو و بینی اشتباه گرفته شود.

وی در خصوص علائم رفلاکس معده گفت: سرفه، استفراغ، برگشت غذا به دهان و سوزش سر دل از علائم اصلی این بیماری است و در بعضی موارد ممکن است تورم صدا هم در بیمار ایجاد کند.

این متخصص داخلی، بیماری رفلاکس معده را در افراد چاق شایع‌تر دانست و گفت: در بعضی از خانواده‌ها نیز به طور ارثی این مشکل وجود دارد که ارتباط مستقیمی با نوع غذا مانند ادویه جات، ترشی‌جات، غذاهای چرب و خیلی شیرین دارد.

باغانی با تاکید بر اینکه این بیماری ارتباط مستقیم با غذا خوردن و خوابیدن دارد، گفت: پرخوری، خوابیدن پس از صرف غذا، استرس، مصرف سیگار، الکل، چای و قهوه از عوامل تشدید رفلاکس معده است که باید از آنها اجتناب شود تا بهبودی بیمار حاصل شود.

وی در خصوص راه‌های پیشگیری از این مشکل تصریح کرد: بیماران می‌توانند با مصرف داروهای کاهنده اسید معده، داروهای تشدید کننده انقباض دریچه معده، عدم مصرف سیگار، الکل و بلند کردن زیر سر هنگام خواب از ابتلا به بیماری رفلاکس معده جلوگیری کنند.

این متخصص داخلی در پایان خاطر نشان کرد: رفلاکس معده در دراز مدت منجر به افزایش احتمال ابتلا به سرطان ناحیه تحتانی مری می‌شود؛ چرا که مخاط این قسمت نسبت به اسید حساس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha