پلی پامپ طرحی مبتکرانه از شرکتی خیریه به همین نام است که در آن با استفاده از انرژی کودکان و به واسطه چرخش چرخ و فلکی بر روی زمین آب آشامیدنی از فاصله ای دور به روی زمین پمپ می شود.

پلی پامب نام دستگاه چرخ و فلکی است که با استفاده از انرژی بی کران کودکان در هنگام بازی، آب را از سطوح زیرین زمین به سطح زمین پمپ خواهد کرد.

تاکنون بالغ بر هزار دستگاه از این وسیله بازی در مدارس آفریقای جنوبی، موزامبیک، سوازیلند و زامبیا نصب شده است که جدا از ایجاد لحظاتی مفرح و شاد برای کودکان این کشورهای فقیر، دسترسی به آب آشامیدنی پاک را برای مناطق محلی فراهم خواهد آورد.پلی پامپ دارای چرخ مشابه آسیاب بادی است که در قسمت جانبی سیستم نصب شده و توسط کودکان به چرخش در می آید.

انرژی کودکان بر روی این چرخ توانایی تولید بالغ بر هزار و 400 لیتر آب را از عمق 40 متری در هر ساعت خواهد داشت که تاثیر این انرژی و عملکرد دستگاه تا عمق 100 متری را نیز جوابگوی پمپ کردن آب خواهد بود.شرکت پلی پامپ شرکتی خصوصی و خیریه است که تمرکز خود را بر روی بهبود زندگی کودکان و خانواده های آنان در مناطق دور افتاده قرار داده است. این شرکت با ارائه سیستم پلی پامپ دسترسی خانواده های این مناطق آفریقایی را به آب آشامیدنی، سلامت جمعی و تجهیزات بازی برای میلیونها کودک در آن واحد فراهم آورده است.

به گزارش شبکه خبر، بر اساس گزارش گیزمگ، این شرکت قصد دارد تا سال 2010 دسترسی به آب پاک و آشامیدنی برای بالغ بر 10 میلیون نفر از کودکان و خانواده های آفریقایی را ممکن سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha