آیا به روان شناسی رنگ ها اعتقاد دارید؟ به نظر شما رنگ ها بر خلق و خو ما اثر گذارند؟ لباس های رنگی چه؟ رنگ لباس ها چه تأثیری در برخوردهای دیگران با ما دارد؟

مردان با لباس های قرمز؛ عصبی و پرخاشگر به نظر می رسند!

سلامت نیوز: آیا به روان شناسی رنگ ها اعتقاد دارید؟ به نظر شما رنگ ها بر خلق و خو ما اثر گذارند؟ لباس های رنگی چه؟ رنگ لباس ها چه تأثیری در برخوردهای دیگران با ما دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، اغراق نیست اگر بگوییم قرمز یکی از محبوب ترین رنگ ها برای انتخاب لباس است، رنگی که زن و مرد نمی شناسد و فارغ از جنسیت نظر بسیاری را به خود جلب می کند. اما این لباس های قرمز پر طرفدار بهترین انتخاب ممکن برای زنان و مردان هستند؟ آن طور که مطالعات اخیر دانمشندان نشان داده است، مردان باید تا حدی از پوشیدن لباس های قرمز رنگ خود داری کنند. کاری که شاید برای شیفتگان این رنگ قدری سخت باشد ولی برای حفظ روابط و تعاملات اجتماعی ضروری است.

مردان زمانی که رنگ قرمز به تن می کنند به طور ناخود آگاهی حس عصبانیت و پرخاش جویی را منتقل می کنند. البته زنان و مردان برداشت های متفاوتی نسبت به رنگ قرمز دارند، به نظر زنان آن دسته مردانی که رنگ قرمز می پوشند خشمگین هستند، اما همین رنگ به مردان حس سلطه جویی را القا می کند. بنابراین اگر گمان می کردید در موقعیت های مهم مثل مصاحبه ها و جلسات کاری بهتر است رنگ قرمز بپوشید تا نظر دیگران را جلب کنید کاملاً در اشتباه هستید. در واقع، فرد مقابل شما چه زن باشد و چه مرد حس خوبی از شما نمی گیرد.

هر چند در برخی موقعیت های خاص عصبانی یا سلطه جو به نظر رسیدن می تواند مزایایی هم به دنبال داشته باشد، اما در موقعیت هایی که نیاز به کار گروهی است یا اعتماد متقابل پوشیدن این رنگ اشتباه بزرگی است. اما در موقعیت های رقابتی و مسابقات ورزشی می توان با پوشیدن این رنگ برتری خود را به دیگران نشان داد. آنچه که مهم است انتخاب رنگ قرمز با توجه به شرایط است،زیرا واکنش انسان نسبت به رنگ قرمز کاملاً مشابه واکنش آنها نسبت به فردی است که صورتش از عصبانیت سرخ شده است.

منبع usnews


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha