معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح یکصد و نود و سومین مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در استان البرز، تهران را دومین استان کشور در کسب بیشترین آمار طلاق عنوان کرد و گفت: زوجین می توانند از طریق شماره ۱۲۳ و یا مراجعه به دفاتر بهزیستی در هر استان اطلاعات لازم را کسب کنند.

سلامت نیوز: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح یکصد و نود و سومین مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در استان البرز، تهران را دومین استان کشور در کسب بیشترین آمار طلاق عنوان کرد و گفت: زوجین می توانند از طریق شماره ۱۲۳ و یا مراجعه به دفاتر بهزیستی در هر استان اطلاعات لازم را کسب کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز حبیب‌الله مسعودی فرید با بیان اینکه با راه‌اندازی این مراکز در استان‌های مختلف، آمار طلاق کاهش پیدا کرده است، گفت: سال گذشته شاهد اجرای فاز نخست طرح بشیر ویژه کاهش طلاق در سطح کشور بودیم که در این راستا خدمات مددکاری و روانشناسی قبل، بعد و حین طلاق ارائه می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یکی از راهکارهای توسعه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری دسترسی آسان خانواده‌ها است، افزود: بهزیستی کشور تلاش می‌کند تا تعداد مراکز مداخله در امر کاهش طلاق را توسعه دهد؛ چراکه تجربیات نشان داده است که این مراکز در کاهش طلاق موفق عمل کرده‌اند؛ به طوری که ۳۹ درصد درخواست طلاق‌ها به سازش‌ تبدیل شده است که این آمار قابل توجهی محسوب می‌شود.
او با اشاره به حضور متخصصان و روانشناسان و مددکاران اجتماعی در مراکز کاهش طلاق، گفت: ما معتقدیم طلاق یک موضوع پیچیده‌ای است و باید به صورت حرفه‌ای با آن برخورد شود؛ به همین منظور تیم تخصصی برای این موضوع پیش‌بینی شده است؛ به طوری که افرادی که در مراکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق فعالیت می‌کنند، افرادی هستند که دوره‌های آموزشی مرتبط با این حوزه را دیده‌اند.


مسعودی فرید با اشاره به اینکه خانواده‌ها و زوجین می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۲۳ و یا با مراجعه به دفاتر بهزیستی در هر استان یا مراکز دادگستری اطلاعات لازم را از مراکز مداخله در خانواده کسب کنند، گفت: خدماتی که در مراکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق ارائه می‌شود، به صورت رایگان خواهد بود.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمار طلاق در کشور، گفت: آمار طلاق در استان‌ها و شهرها متفاوت است اما براساس آمار سال ۹۲ در استان البرز به ازای هر ۳ ازدواج یک طلاق صورت می‌گرفت که به طور کلی در کشور از هر ۵ ازدواج، یک طلاق صورت می‌گیرد.
او ادامه داد: برای کاهش طلاق در کشور نیازمند همکاری سایر بخش‌ها و نهادها هستیم و بهزیستی طرح‌های مشترکی را با سایر نهادها و دستگاه‌ها انجام می‌دهد که از آن جمله می‌توان به تفاهمنامه همکاری با قوه قضاییه اشاره کرد؛ همچنین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز می‌توانند در کاهش طلاق با ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی و آموزش پیش از ازدواج اقدامات ویژه‌ای را انجام دهند.
مسعودی فرید یادآور شد: تهران دومین استان کشور است که بیشتر طلاق را دارا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha