رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از خشکیدگی ۸۰ درصد گندم دیم مناطق گرمسیری این استان خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از خشکیدگی ۸۰ درصد گندم دیم مناطق گرمسیری این استان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، جعفر گوهرگانی در جلسه خرید تضمینی گندم استان افزود: طبق بررسی‌های انجام شده به‌علت اینکه در مناطق گرمسیری سه ماه بارش نداشتیم ۸۰ درصد از گندم دیم این مناطق از بین رفته است.

وی اظهار کرد: همچنین به بعضی از اراضی آبی این استان نیز که از چشمه‌های فصلی استفاده می‌کنند ۶۰ درصد خسارت وارد شده است.

رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۳۲۴ دستگاه تراکتور و ۱۰ دستگاه کمباین به متقاضیان داده شد که کمک بسیار خوبی برای کاشت محصولات کشاورزی در استان کرده است.

گوهرگانی تصریح کرد: برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان طی سال گذشته ۱۶میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جذب کرده‌ایم یعنی بیش از آنچه که در نظر گرفته شده بود توانستیم جذب کنیم.

وی ادامه داد: با همکاری اداره بازرگانی و غله و تعاون روستایی ۱۷ مرکز برای خرید محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو و کلزا در این استان در نظر گرفته شده است.

رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی سال جاری پیش‌بینی می‌شود که ۵۲ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان بصورت تضمینی خریداری شود که از این میزان ۴۰هزارتن گندم سیلویی و ۱۲ هزار تن گندم بذری خواهد بود.

گوهرگانی گفت: طی سال گذشته ۴۳هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان بصورت تضمینی خریداری شد.

وی افزود: سطح زیر کشت گندم آبی این استان را ۲۴ هزار و ۲۰۰ تن عنوان و تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم دیم استان ۸۲ هزار و ۵۰۰ تن است. همچنین ۲۷۰۰۰تن سطح زیر کشت جو دیم و ۳۰هزار تن جو آبی در استان است.

وی اظهار کرد: ۱۱۰۰تن کلزا در سطح اراضی کشاورزی استان کشت شده است.

رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره خروج گندم استان توسط دلالان اضافه کرد: برای کنترل گندم دستمان خالی است و امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی جلوی این کار گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha