دبیر انجمن داروسازان تهران گفت: لینک شدن پزشکان با شرکت‌های وارداتی دارو آنها را به سمت و سوی تجویز یکسری داروهای خاص سوق می‌دهد که پسندیده نیست و با آن مقابله شده است.

سلامت نیوز: دبیر انجمن داروسازان تهران گفت: لینک شدن پزشکان با شرکت‌های وارداتی دارو آنها را به سمت و سوی تجویز یکسری داروهای خاص سوق می‌دهد که پسندیده نیست و با آن مقابله شده است.

محمد‌رضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به كمبود دارو در برخی داروخانه‌ها اظهار كرد: اغلب کارخانجات داروسازی که در دنیا به شکل برند هستند تمایل دارند از برند خود بیشتر نسخه شود؛ لذا تسهیلاتی را برای پزشکان جهت تحقق این امر در نظر می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه چندین سال است که سازمان غذا و دارو با این پدیده مقابله کرده ؛ افزود: طرح ژنریک برای پیشگیری از اینگونه موارد بوجود آمد البته این امکان وجود دارد که ملاک از تجویز یک برند ارتقای کیفیت دارو در جهت بهبود بیمار باشد که مخالف این نیستیم.

دری تاکید کرد : چنانچه فروش و تجویز یک برند به سمتی رود که منافعی برای پزشک معالج به دنبال داشته باشد کار پسندیده‌ای نیست و همان‌گونه که با زیرمیزی گرفتن پزشک مخالفیم با این مقوله که شرکت داروسازی پزشکی را حمایت کند مخالفیم.

به گفته دبیر انجمن داروسازان تهران اگر پزشک با تست بر روی بیمار به این نتیجه رسیده که تجویز برند اصلی مطلوب بوده و از نظر کیفی تاثیر بسزایی در سلامت بیمار دارد می‌تواند با توجه به نیاز بیمار برند مد‌نظر را برای او تجویز کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha