برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد توزیع اضطراری بیسکوئیت پرانرژی و نان خرمایی را برای هزاران نفر از آوارگان شهر غزه آغاز نمود. این عملیات بخشی از عملیات "نجات گرسنگان غزه" می باشد که در پی سه هفته نبرد سنگین و بمنظور اطمینان از رفع نیازهای غذائی کل جمعیت غیرپناهنده اجرا می گردد.

رامیرو لوپز دوسیلوا، معاون عملیاتی برنامه جهانی غذا گفت: "ضمن آنکه ما در صدد بهبود امنیت غذائی این افراد هستیم، می خواهیم اطمینان حاصل کنیم مردمی که دسترسی به غذا ندارند، مواد مغذی دریافت نمایند. ما برای 200000 نفر از جمعیت غزه نان خرمایی، بیسکوئیت پرانرژی و سایر غذاهای آماده مصرف فراهم می نماییم."

اولین محموله 420 تنی نان خرمایی غنی شده با ویتامین A که توسط شرکتهای مصری تهیه گردیده بهمراه غذاهای آماده مصرف برای بیمارستانها و شیر برای کودکان جهت توزیع اضطراری یک ماهه درنظر گرفته شده است. امروز توزیع مواد غذائی توسط یکی از شرکای کاری برنامه جهانی غذا، سازمان غیردولتی  CHF انجام پذیرفت.

در همین اثنا، برنامه جهانی غذا در صدد افزایش توزیع عادی خود (شامل گندم، روغن نباتی، نخود و شکر) می باشد و قصد دارد جمعیت هدف خود را تحت عملیات  "نجات گرسنگان غزه" به 365000 نفر برساند. نان خرمایی نیز به سهمیه های عادی فوق اضافه گردیده است. از زمان شدت بحران یعنی از 7 دی ماه 1387 تاکنون، بیش از 175000 نفر سهمیه دوماهه مواد غذائی دریافت نموده اند.

در طول مدت درگیریها، برنامه جهانی غذا حمل مواد غذائی به غزه و توزیع مواد غذایی را به جمعیت هدف در شهر غزه، دیر البلح و خان یونس از طریق CHF و سایر شرکای کاری خود مانند وزارت امور اجتماعی ادامه داد. علاوه براین، برنامه جهانی غذا با رساندن آرد گندم به نانوائیها برای 40000 نفر  نان فراهم نمود.

در حال حاضر موجودی مواد غذایی برنامه جهانی غذا در انبارهای غزه  4125 تن  می باشد. درحالیکه این مقدار برای چند هفته آینده کافی می باشد، مقادیر بسیار زیادتری لازم است تا احتیاجات روزافزون مردم غزه را برای ماههای آتی برآورده نماید. برنامه جهانی غذا قصد دارد که روزانه 600 تن مواد غذائی را به غزه ارسال نماید.



بمنظور تحقق این هدف، بازگشائی کلیه نقاط مرزی غزه ضرورت دارد. تاکنون، محموله های برنامه جهانی غذا شامل محموله هایی از کشور مصر تنها از طریق گذرگاه کرم شالوم در جنوب نوار غزه وارد غزه شده اند.


برنامه جهانی غذا بزرگترین سازمان بشردوستانه در دنیا و آژانس پیشگام سازمان ملل متحد در چاره یابی برای معضل گرسنگی است. برنامه جهانی غذا قصد دارد در سال 2009 به 100 میلیون نفر در 77 کشور دنیا کمک های غذائی برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha