قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته بود که از این میزان اعتبار تاکنون ۶۵ هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است.

۶۵ هزار میلیارد از اعتبارات طرح تحول سلامت تخصیص یافت

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته بود که از این میزان اعتبار تاکنون ۶۵ هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است.

دکتر ایرج حریرچی در نشست با کارکنان دانشکده علوم پزشکی خلخال اظهار داشت: هدف اصلی وزارت بهداشت در حال حاضر تقسیم عادلانه خدمات بهداشتی درمانی در کشور و تمرکززدایی از مرکز بوده که تلاش می‌کنیم به ویژه در مناطق روستایی و محروم اهالی این مناطق را از این خدمات هر چه بیشتر بهره‌مند کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه باید دسترسی تمامی مردم جامعه و به ویژه افراد محروم و کم‌برخوردار به خدمات پزشکی درمانی در کشور افزایش یابد، گفت: برای خدمات‌رسانی شایسته و در خور شان مردم راه طولانی داریم و باید در این راستا تلاش فراگیری انجام شود.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در کشور بیان کرد: برای اجرای این طرح 100 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته بود که از این میزان اعتبار تاکنون 65 هزار میلیارد ریال محقق شده وبرای اجرای این طرح تخصیص یافته است.

حریرچی با بیان اینکه اجرای کامل این طرح نیازمند سطح بندی مناطق و استطاعت دولت برای اجرای این طرح است، افزود: با اجرای این طرح شاهد ارتقای سلامت و بهداشت جسمی و روانی در کشور می‌شویم که این امر یکی از سیاست‌گذاری‌ها و اهداف دولت در حوزه بهداشت و درمان است.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آمار برخی بیماری‌ها در کشور تصریح کرد: بیماری‌های روحی روانی، فشار خون و بیماری‌های خاص جزو بیماری‌هایی بوده که باید در راستای کاهش آن در کشور برنامه‌ریزی‌های درست و اصولی داشته باشیم تا بتوانیم سلامت و بهداشت را در جامعه ارتقا دهیم.

وی با اشاره به آمار نگران‌کننده وجود علائم بیماری‌های روحی روانی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر در 24 تا 28 درصد از جمعیت کشور این علائم مشاهده شده که باید برای کاهش این آمار در جامعه از سوی وزارت بهداشت و درمان برنامه‌ریزی و مداخله شود.

حریرچی بالا بودن آمار بیماری‌های قلبی و عروقی را در کشور ناشی از تغذیه نامناسب و کم‌تحرکی دانست و گفت: مصرف سرانه نمک در کشور 15 گرم در روز بوده که در مقایسه با میزان 3 تا 5 گرمی معمول آن بسیار بالا بوده واز این لحاظ مصرف ایرانی‌ها بسیار بالا بوده به طوری که به پرمصرف‌کننده‌ترین غذاهای شور در دنیا شهرت داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha