دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 148313

دبیر ستاد کشوری برنامه طرح تحول نظام سلامت از آغاز به‌کار موتورسیکلت‌های امدادرسانی اورژانس به مردم ساکن شهرهای بالای 500 هزار نفر جمعیت، در سال جاری خبر داد.

سلامت نیوز:دبیر ستاد کشوری برنامه طرح تحول نظام سلامت از آغاز به‌کار موتورسیکلت‌های امدادرسانی اورژانس به مردم ساکن شهرهای بالای 500 هزار نفر جمعیت، در سال جاری خبر داد.

دکتر محمد حاجی آقاجانی، در دیدار با اعضای هیئت‌رئیسه و روسای بیمارستان‌های شیراز، دانشگاه علوم پزشکی این شهر را ازجمله دانشگاه‌های علوم پزشکی پیشرو و سرآمد عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون وظیفه‌داریم برنامه‌های اجراشده در سال گذشته را صیانت و از سویی، نمونه‌های جدیدتر را که برگرفته از تجارب اساتید است، به‌دقت اجرا کنیم.

وی تأکید کرد: اولویت نخست، استمرار جدی، پویا و همه‌جانبه برنامه‌ها با روحیه جهادی، تلاش و عرق ملی است تا در پی رضایت مردم به رضایت خداوند نیز دست‌ یابیم.


معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اصلاحاتی که در فاز اول و سوم طرح تحول نظام سلامت به اجرا درآمده است، افزود: اقداماتی در زمینه مقیمی پزشکان، ماندگاری آنان در مناطق محروم، هتلینگ و کتاب ارزش‌های نسبی خدمات صورت گرفته و اکنون نیز در پی افزایش پوشش بیمه‌ها و کاهش پرداختی در بیمارستان هستیم.

آقاجانی همچنین با اعلام خبر آغاز به کار موتورسیکلت‌های امدادی، تصریح کرد: مهم‌ترین اصل در این برنامه، زمان و سرعت خدمت‌رسانی به هم‌میهنان است.

وی ادامه داد: این موتورسیکلت‌ها مجهز به تجهیزات پزشکی خواهند بود و امدادگران مجرب، به‌سرعت بر بالین بیماران حضور می‌یابند و از سویی، مأموریت‌های آمبولانس‌ها نیز کاهش می‌یابد.

در این نشست، طرح کاهش تجویز و مصرف پنج داروی پرمصرف که پس از اجرای موفقیت‌آمیز در بیمارستان شهید دکتر فقیهی، به‌عنوان الگوی کشوری مطرح شد، معرفی‌شده و معاون درمان وزارت بهداشت، در مورد توسعه کیفی آن توصیه‌های لازم را عنوان کرد.

آخرین مقصد معاون درمان وزارت بهداشت در شیراز بیمارستان نمازی بود.

آقاجانی در بازدید از این بیمارستان، از اورژانس و بخش‌های مختلف این بیمارستان بزرگ شیراز دیدن کرد و ضمن گفت‌وگو با مراجعه‌کنندگان، با مسائل این بیمارستان از نزدیک آشنا شد.

حضور در بخش اتاق عمل بیمارستان نمازی، به‌عنوان بزرگ‌ترین اتاق عمل جنوب کشور، از جمله برنامه‌های این بازدید بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha