دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 148328

دامنه آتش سوزی در بختگان فارس علیرغم تلاش محیط بانان ، به شدت منطقه را تهدید میکند.

سلامت نیوز: دامنه آتش سوزی در بختگان فارس علیرغم تلاش محیط بانان ، به شدت منطقه را تهدید میکند.

   به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان فارس، این آتش سوزی که درپناهگاه حیات وحش بختگان صورت گرفت  وسعت زیادی از اراضی محدوده قشم قاوی و  تعداد زیادی بوته ،درختچه و .......شامل :تنگرس،بنه،کهکم،درمنه،ارژن و....طعمه حریق  شد و خطر جدی منطقه را تهدید میکند.


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت:  وقوع آتش سوزی در  منطقه حفاظت شده بختگان  از 2 روز گذشته آغاز شد و با تلاش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست ،جوامع محلی و فرمانداری بخش قابل توجهی  از آتش مهار شد .اما از ساعات اولیه روز گذشته به دلیل کوهستانی بودن و صعب العبور بودن منطقه و وزش بادهای مداوم ، بخشی از این مناطق متاسفانه مجددا دچار حریق شد و آتش در این مناطق گسترده شد و محیط بانان و ماموران یگان  اعزام شده و با همکاری  سپاه و بسیج. هلال احمر و منابع طبیعی در حال اطفای این آنش میباشند.


وی افزود:آتش چندین با مهار شده اما متاسفانه به دلیل وسعت منطقه و دامنه آتش سوزی مجددا گسترش یافته و به ارتفاعات چاه سرخ در ضلع جنوبی رسیده.  آتش سوزی در اثر عوامل انسانی ایجاد شده و عمدی یا سهوی بودن آن در حال بررسی میباشد که در صورت عمد بودن ، متخلفان شناسایی و به شدت با خاطیان برخورد خواهد شد.
ابراهمی کارنامی خاطرنشان کرد:پس از اطفای حریق نسبت به اعلام جزییات و خسارات وارده  این آتش سوزی اقدام خواهیم نمود.
وی همچنین گفت:از کلیه شهروندان خواهشمندیم که درطبیعت از روشن کردن آتش و گذاشتن ظروف داغ و قابل مشتعل بر روی رستنی ها خودداری کرده و در صورت بروز آتش سوزی مراتب را سریعا به ماموران اجرایی محیط زیست و نیروهای آتش نشانی اطلاع داده و در صورت امکان همکاری کنند تا از گسترش آتش جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha