مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ممنوعیت استفاده از فاضلاب خام در آبیاری مزارع همواره مورد تأکید این سازمان قرار داشته است، گفت: این موضوع بطور مستمر، از ادارات کل حفاظت محیط زیست استانی پیگیری می شود.

سلامت نیوز: مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ممنوعیت استفاده از فاضلاب خام در آبیاری مزارع همواره مورد تأکید این سازمان قرار داشته است، گفت: این موضوع بطور مستمر، از ادارات کل حفاظت محیط زیست استانی پیگیری می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، حسن پسندیده  با تاکید بر اینکه در این زمینه استاندارد خروجی فاضلاب برای استفاده در کشاورزی ملاک و معیار مورد عمل در استفاده از فاضلاب در آبیاری بوده است، افزود: هر گونه آبیاری مزارع با فاضلاب تصفیه نشده ممنوع است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبات هیأت وزیران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت کنترل و پیشگیری آبیاری مزارع با فاضلاب تصفیه نشده  را بر عهده دارند.

پسندیده در خصوص فاضلابهای بیمارستانی هم گفت:  کلیه بیمارستانها موظف و مکلف به استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب و یا اتصال به شبکه جمع­آوری فاضلاب شهری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha