متن زیر نامه ی سرگشاده ی بیمار ِ به نام آقای میرزایی اهل مشهد خطاب به دادستان انتظامی سازمان نظام پزشکی مشهد است که از سوی ایشان در اختیار وبلاگ سلامت از نگاه ملی قرار گرفته است. این بیمار چشم خود را بر اثر جراحی کاتاراکت از دست داده است.

سلامت نیوز:متن زیر نامه ی سرگشاده ی بیمار ِ به نام آقای میرزایی اهل مشهد خطاب به دادستان انتظامی سازمان نظام پزشکی مشهد است که از سوی ایشان در اختیار وبلاگ سلامت از نگاه ملی قرار گرفته است. این بیمار چشم خود را بر اثر جراحی کاتاراکت از دست داده است.

قضاوت با خوانندگان محترم سایت می باشد. ما بر اساس امانت داری و حفظ حرمت افراد ناچار به درج نام اختصاری برخی از مسئولین شدیم.

بسمه تعالی
دادستان محترم انتظامی سازمان نظام پزشکی مشهد تاریخ: 19/02/1394
موضوع: اعتراض وشکایت به رای های صادرشده ازسوی آن سازمان شماره: 219/121
درمورد پرونده کلاسه 296/92

سلام علیکم
بااحترام وتقدیم تصویرسه برگ احکام صادره ازسوی آن سازمان که حکم قطعی آن دراواخر فروردین ماه 1394 به اینجانب تحویل گردید .اولا" بادرخواست کتبی اینجانب ومذاکره جناب آقای دکترشهریاری بایکی ازمسئولین قسمت رسیدگی به شکایات قرارشد که حداقل دراین آخرین جلسه رسیدگی  از" اینجانب " هم بعنوان شاکی دعوت بعمل آید که متأسفانه این اتفاق حاصل نشد.


ثانیا" چگونه رسیدگی کنندگان محترم از روی پرونده پزشکی اینجانب به این نتیجه رسیدند که پزشک معالج هیچ قصوری نکرده مگر قصورهای انجام شده درقبل و زمان عمل و بعد از آن باتوجه به منشورهای آن سازمان در پرونده های پزشکی ثبت میگردد که ایشان ثبت کرده باشند یا اینکه کارشناسان شما تایید نموده اند که چشم من سالم است وهیچ نقص عضوی بوجود نیامده است.


علیهذا لازم میدانم مطالبی را درجهت رد احکام صادره و اثبات حتمی و صددرصد قصور پزشک معالج را ذیلا بعرض برسانم.(استدعا دارم مطالب مندرج درآخرین اعتراضیه مورخه14/11/1393 که اشتباها" 14/10/1393ثبت گردیده است را مورد امعان نظرقرارگیرد.)


1- آیا برابربند4 منشور حقوق بیمار دربیمارستان و مطب پزشک محترم معالج آقای دکتر ع-الف نمی بایست عوارضی را که درحین و بعد از عمل ممکن است برای بیمار اتفاق بیافتد به بیمار اطلاع رسانی میکردند تابیمار اختیار تصمیم گیری داشته باشد با توجه باینکه عمل کاتاراکت چشمم اورژانسی نبود.


2- برابربند 8 منشور بیمار حق دارد ازدسترسی به پزشک معالج ودیگر اعضای اصلی گروه معالج خود درطول مدت بستری ،انتقال وپس از ترخیص اطمینان حاصل نماید .درصورتیکه من از ساعت 10شب که چشم دردشدید به همراه حساسیت شدیدبه نور وکم شدن دید چشمم( که اینها ازعلائم آندو فتالمیت یا عفونت حاد میباشد) نتوانستم با آقای دکتر و مرکز چشم ط تماس بگیرم زیرا مرکز فوق و مطب نامبرده هم تعطیل بود.


آیا بهترنبود باتوجه به گذشت حدود 12 ساعت از درد چشم شدید که بالاخره توسط برادر ایشان جناب آقای دکتر س_ا درساعت 10 صبح که موفق به تماس تلفنی با ایشان شدم بجای اینکه تلفنی تجویز قطره چشم مصنوعی بفرمایند،محلی ازچشمم معاینه بعمل می آوردند؟؟؟ ضمن اینکه من تمام اتفاقاتی که در 12 ساعت گذشته برایم پیش آمده بودکامل وازطریق تلفن همراه برای ایشان توضیح دادم.

3-باتوجه به خراب شدن دستگاه ساگشن وایجاد قطراتی درچشم ومشاهده آن توسط پزشک محترم دربعدازظهرهمان روز بعد ازعمل بهتر نبود بجای اینکه بفرمایند این قطرات تاچند روز آینده جذب میشود با احتمال اینکه امکان دارد همین قطرات باعث ایجاد عفونت درچشم شود بلافاصله آنتی بیوتیک درچشم تزریق میکردند؟


4- بهتر نبود بجای اینکه بعد از تماسهای مکرر با ایشان و عدم پاسخ به همراه خود و در  نهایت ارسال پیامک به همراهشان و (حدود48ساعت بعد از مصرف قطره تجویزی اشک مصنوعی وبی اثربودن آن) که ایشان بزرگواری فرمودند درپاسخ به پیامک ارسالی من بالاخره 11 ساعت بعد یعنی 11شب روز جمعه تماس گرفتند و من را راهنمائی فرمودند که سریعا"برای معاینه به اورژانس بیمارستان خاتم الانبیا مراجعه کنم.


آیا اگر همان روز اول قبل ازعمل ( برابربند8منشورحقوق بیمار) و یا حداقل زمان تجویز تلفنی قطره راهنمائی می فرمودند که اگر مشکلی برای چشمم پیش آمد به اورژانس بیمارستان خاتم الانبیا مراجعه کنم تا هم مورد اعتراض پزشکان کشیک بیمارستان بعلت دیر رفتن نمی شدم و  امروز من هم میتوانستم ببینم آیا بهتر نبود؟


آیا اگر موارد فوق قصور از ناحیه پزشک معالج بحساب نمی آید پس قصور چیست؟
نهایتا"درتاریخ 13/11/1392 شکایتم را از پزشک معالج به واحد رسیدگی به شکایات سازمان نظام پزشکی مشهد آقای دکتر هادی موسوی محمدی تسلیم و یعد از پرداخت 1000000 ریال پرونده ای طی شماره 296-92  برای رسیدگی به شکایتم تشکیل شد.


ابتدا با برخورد خیلی خوبی روبرو شدم بطوریکه ضمن هم دردی با اینجانب ایشان فرمودند که چشم پزشکان معمولا" در حین عمل متوجه میشوند که چشم عفونت میکند. به هرحال در مردادماه 1393 بعد ازحدود 6ماه از شکایتم قرار منع تعقیب پزشک معالج به درب منزل ما تحویل گردید بدون اینکه حتی یکبار هم بعنوان شاکی اینجانب را احضار کرده باشند.


مجددا در15/5/93 و دروقت قانونی اعتراض خودم را بعد از پرداخت مبلغ 800000 ریال بحساب سازمان و تاکید براینکه حتما اینجانب را در جلسه رسیدگی احضار نمایند را خواستم که متاسفانه درتاریخ 10/11/93 بدون اینکه من را خواسته باشند رای هیئت بدوی به نفع پزشک معالج به درب منزل تحویل گردید. ادامه دارد....
 
درتایخ 14/11/93 بمنظور اتمام حجت باپرداخت مبلغ 1820000 ریال دیگر بحساب سازمان اعتراض خودم را تقدیم نمودم وکتبا و شفاها خواستم که در جلسه رسیدگی حضور پیدا کنم ولی متاسفانه بدون حضور اینجانب رای قطعی به نفع پزشک معالج صادر و رای درتاریخ 28/1/1394 به آدرس منزل به اینجانب ابلاغ گردید ؟؟؟
جناب آقای دادستان دربند 1 منشور اخلاقی و انتظامی سازمان نظام پزشکی آمده است که رعایت حقوق بیماران و افراد مراجعه کننده را سرلوحه اقدامات اجرائی خود قرار داده و شرایطی را فراهم نمائیم که شاکیان با آرامش ،آسودگی خاطر و اطمینان کامل ما را جهت رسیدگی به شکایات خود انتخاب کنند . آیا این برخورد سازمان با اینجانب و عدم حضورم در جلسات دادرسی علیرغم درخواست های مکرر تماما" مغایر با این بند منشور نمی باشد؟


درحضور جناب آقای دکترشهریاری (داروساز) و عضو هیئت مدیره محترم سازمان که ایشان به یکی ازکارکنان واحدشکایات تاکید فرمودند که در آخرین جلسه رسیدگی از اینجانب دعوت شود ایشان مطلبی تأمل برانگیز به آقای دکتر شهریاری  مودند، که تاکنون به غیر از یک پزشک هیچ پزشکی بخاطر اندوفنالمیت محکوم نگردیده است؟


سئوال: باتوجه به مطلب فوق چرا آن سازمان به جای اینکه بیش از یکسال اینجانب را سر کار گذاشته و با حداقل حقوق بازنشستگی که دریافت میکنم اینجابب را بیش از 5000000ریال متضرر نموده که فقط پرداخت جمعا مبلغ 3620000 ریال درسه نوبت به خودسازمان میباشد. آیا نمی باید روز اول بجای استقبال گرم اعلام می نمودند که شکایت شما در این سازمان قابل رسیدگی نیست تا من مسیر دیگری را برای رسیدگی به شکایت و احقاق حق خودم انتخاب میکردم.


من واقعا" متأسفم که باحضور اساتید خوشنام و متدین درهیئت مدیره محترم و کادر اجرائی آن سازمان که بعضی از آن بزرگواران را اینجانب می شناسم از جمله حضرتعای و آقایان محترم جناب دکتریارمحمدی و جناب دکترصراف و جناب دکتر بیرجندی و جناب دکتر شهریای که من خدمت همه این عزیزان قلبا" ارادت دارم، اینگونه با مراجعین باصدور رأی های مغایر با حتی مفاد منشورهای سازمان برخورد شود به هرحال ضمن شکایت مجدد از پزشک معالج و همچنین نحوه رسیدگی آن سازمان و جبران خسارت های وارده تقاضای رسیدگی و بررسی مجدد رأی مورخ 20/12/1393 را دارم . قبلا"ازعنایتی که می فرمائید کمال تشکر را دارم. والسّلام.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha