معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، شرط تایید تجهیزات پزشکی را کیفیت بالای آنها عنوان کرد و گفت: در سال جاری دو کار بزرگ در حوزه تجهیزات پزشکی برای بیماران انجام می شود.

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، شرط تایید تجهیزات پزشکی را کیفیت بالای آنها عنوان کرد و گفت: در سال جاری دو کار بزرگ در حوزه تجهیزات پزشکی برای بیماران انجام می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند اظهار داشت: ساماندهی تجهیزات پزشکی را در سال ۹۳ شروع کردیم و الان می توانیم ادعا کنیم سهم تجهیزات پزشکی قاچاق را حداقل در حوزه بستری حذف کرده یا در صدد به صفر رساندن آن هستیم، یعنی تجهیزات بیمارستان ها صرفا از فهرست مورد تایید سازمان غذا و دارو باید تهیه بشود.

وی با بیان اینکه قیمت ها را نیز کنترل کرده ایم، گفت: تجهیزاتی را تایید می کنیم که کیفیت بالا داشته باشند، این مسئله ارزشمندی بود و صرفه جویی بسیار زیادی برای دولت و مردم داشته است.

دیناروند با عنوان این مطلب که در سال جاری دو کار بزرگ در حوزه تجهیزات پزشکی برای بیماران انجام می شود، افزود: این دو اقدام شامل ساماندهی چرخه توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی است. یعنی برخی تجهیزات پزشکی که نیاز به نظارت دارند می توانند به شیوه بنکداری در فروشگاه ها نیز عرضه شوند. مثل یک ویلچر معمولی که آن هم وسیله تجهیزات پزشکی محسوب می شود با اینها مشکل نداریم اما در مورد کالاهای خاصی که بعضا از دارو نیز حساس تر هستند و مثلا در بدن کاشته می شوند اینها را مطمئنا در یک چرخه تحت کنترل کامل توزیع قرار خواهیم داد و مدیریت دقیق بر آنها اعمال می نماییم این چرخه نیز مانند دارو بسته است و مسیرش قابل بررسی و رهگیری است.

وی خاطر نشان کرد: با این اقدام و از نظر اقتصادی به کسانی که هم اکنون در حال فعالیت هستند آسیب جدی وارد نخواهد شد. اصناف مربوطه از رونق نمی افتند و تعطیل هم نمی شوند چون بخشی از فرآورده هایی که عرضه می شوند آسیب نمی بینند و وجود خواهند داشت. تجهیزات پزشکی دسته بندی علمی دارد و در انواع گروه های سه گانه عرضه می شود بعضی از اینها به هیچ وجه نمی توانند در فروشگاه ها عرضه شوند حتی از نظر ارزیابی خطر برای مردم از دارو هم حساس تر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha