دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 148351

پزشکان در بررسی‌های جدید خود دریافتند که رژیم غذایی حاوی نمک زیاد می‌تواند بلوغ را به تاخیر بیاندازد.

سلامت نیوز: پزشکان در بررسی‌های جدید خود دریافتند که رژیم غذایی حاوی نمک زیاد می‌تواند بلوغ را به تاخیر بیاندازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان با تاکید بر تاثیر نمک بر فرآیند بالغ شدن اظهار داشتند: افزایش نمک در رژیم‌های غذایی می‌تواند پیامدهای جدی بر توان باروری نسل‌های آینده داشته باشد.

پزشکان آمریکایی به بررسی تاثیر میزان‌ نمک موجود در رژیم‌های غذایی بر شروع بلوغ در موش‌ها پرداخته و دریافتند موش‌هایی که از رژیم‌های غذایی حاوی نمک فراوان استفاده می‌کردند در مقایسه با موش‌هایی که میزان نمک مصرفی آنها متعادل بوده دیرتر بالغ می‌شدند. از طرفی هم در موش‌هایی که نمک به طور کامل از رژیم غذایی‌شان حذف شد، بلوغ به تاخیر افتاد.

«دوری پیتینسکی» یکی از متخصصان این مطالعه گفت: مصرف نمک برای شروع بلوغ ضروری است اما میزان بیش از حد آن نیز می‌تواند بر سلامت دستگاه تولیدمثل تاثیر منفی بگذارد. تاخیر افتادن در شروع بلوغ نیز می‌تواند به مشکلات رفتاری، بروز استرس و کاهش قدرت باروری منجر شود.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: تاکنون مطالعات زیادی در مورد تاثیر چربی موجود در رژیم‌های غذایی بر شروع بلوغ انجام شده اما در رابطه با تاثیر نمک پیش‌تر بررسی صورت نگرفته و در این مطالعه مشخص شد که سطح بالای مصرف چربی یا نمک، تاثیر عکس بر سلامت سیستم باروری دارد.

دوری پیتینسکی افزود: در واقع رژیم‌های غذایی حاوی میزان چربی بالا شروع بلوغ را جلو می‌اندازند اما با این حال در این بررسی مشخص شد که موش‌هایی با رژیم‌های غذایی حاوی نمک زیاد حتی در صورت مصرف چربی بالا، بازهم با تاخیر در بلوغ مواجه می‌شوند و بنابراین تاثیر نمک روی زمان بالغ شدن به مراتب قوی تر از چربی است.

به گزارش ساینس دیلی، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) مردم سراسر جهان بیش از نیاز بدنشان نمک مصرف می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha