دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر گفت: در راستای اهداف جمعیت هلال احمر مبنی بر تامین سلامت انسان ها، سازمان جوانان در بحث پیشگیری از اعتیاد فعالیت های آموزشی را در دستور کار قرار داده است که برگزاری کارگاههای پیشگیری از اعتیاد از این برنامه هاست.

سلامت نیوز: معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر گفت: در راستای اهداف جمعیت هلال احمر مبنی بر تامین سلامت انسان ها، سازمان جوانان در بحث پیشگیری از اعتیاد فعالیت های آموزشی را در دستور کار قرار داده است که برگزاری کارگاههای پیشگیری از اعتیاد از این برنامه هاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، امیر معتمدی گفت: کار اصلی ما در سازمان جوانان، آموزش است و بر همین اساس در این زمینه سرمایه گذاری کرده ایم و درحال برگزاری کارگاههای پیشگیری از اعتیاد در تمام استان های کشور هستیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان، تصریح کرد: آموزش سبک زندگی به جوانان در قالب گروههای چند نفره ، کمک می کند تا اهداف برنامه های پیشگیرانه محقق شود و معضلات اجتماعی کاهش یابد.

معتمدی با اشاره به اینکه کارگاههای پیشگیری از اعتیاد در دو گروه دختران و پسران در هر استان برگزار می شود، گفت: این طرح از اواخر سال ۹۲ آغاز شد که در مرحله اول، سه استان این کارگاه های آموزشی را برگزار کردند و در سال ۹۳ نیز، در ۹ استان کشور این برنامه آموزشی، عملیاتی شد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان افزود: برای سه ماهه اول سال جاری نیز برنامه ریزی کردیم تا کارگاه های پیشگیری از اعتیاد در ۶ استان کشور برگزار شود که بر همین اساس تاکنون این برنامه در استان های خراسان جنوبی و بوشهر اجرا شده است و در استان های ایلام، یزد، البرز و فارس نیز به زودی اجرا خواهد شد.

معتمدی با بیان اینکه در این برنامه دو روزه، جوانان با مهارت نه گفتن، خودکنترلی، حل مسئله و … آشنا می شوند، ادامه داد: به این شکل افراد متعهد می شوند که از آسیب های اجتماعی از جمله مصرف موادمخدر دوری کنند و علاوه بر این همین جوانان، مربی سایر جوانان در شهرستان خود می شوند.

وی تصریح کرد: از بین افراد شرکت کننده در این کارگاهها، از هر شعبه یک نفر برگزیده و در گردهمای بین المللی که اواخر سال جاری در تهران برگزار می شود، حضور خواهد داشت تا در این نشست، تجربیات کشورهای مختلف در خصوص آموزش های پیشگیری از اعتیاد به اشتراک گذاشته شود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان خاطرنشان کرد: در این راستا با صلیب سرخ ایتالیا و یونیسف همکاری های خوبی آغاز شده است که همگی برای آموزش در حوزه پیشگیری از اعتیاد معطوف شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی گفت: برگزاری این کارگاه باتوجه به رویکرد صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر مبنی بر ممکن ساختن زندگی سالم و ایمن و با هدف تربیت مربی برای پیشگیری اولیه از آسیب های اجتماعی توسط معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی، در دستور کار قرار گرفت.

جواد خامسان افزود: کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد، براساس تفاهم نامه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و ستاد مبارزه با موادمخدر کشور و با مشارکت اعضای کانون های مختلف حوزه معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه دبیر و اعضای شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر و مدیرکل بهزیستی استان نیز از این کارگاه آموزشی بازدید کردند، ادامه داد: کارگاه با مشارکت همه اعضا منتخب استان برگزار شد و همه آنها از مطالب ارائه شده در این کارگاه، رضایت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی تصریح کرد: رویکرد اصلی برگزاری این کارگاه، توجه جوانان و نوجوانان به آسیب های موادمخدر از طریق آشنایی آنها با تاریخچه و انواع این مواد بود. همچنین آموزش مهارت زندگی و حل مسئله، توانایی نه گفتن، تصمیم گیری صحیح و … از دیگر اهداف موردنظر بود.

خامسان گفت: پس از ارائه این آموزش ها، از شرکت کنندگان آزمون گرفته شد تا میزان اثرگذاری این کارگاه مشخص شود و همچنین نفرات برتر این دوره در کارگاه آموزشی تهران حاضر خواهند شد.

اما معاون امور جوانان استان بوشهر درخصوص برگزاری کارگاههای پیشگیری از اعتیاد در این استان گفت: این کارگاه آموزشی برای دختران کانون های دانشجویی و شاخه آزاد استان برگزار شد و دوره آموزشی پسران هفته آینده برگزار می شود.

مریم آلبوغبیش با اشاره به کیفیت بالای آموزش در این کارگاه افزود: جوانان حاضر در این دوره آموزشی با شور و اشتیاق خاصی در جلسات حاضر می شدند و از مباحث مطرح شده توسط مدرس دوره، نهایت بهره را بردند.

وی ادامه داد: برگزاری این کارگاه آموزشی در استان ها، گام مثبتی برای واکسینه کردن جوانان در برابر اعتیاد است و معاونت آموزش و پژوهش سازمان جوانان با نگاه درست این اقدام را اجرایی کرده است.

معاون امور جوانان استان بوشهر خاطرنشان کرد: حتی اگر هریک از افراد شرکت کننده در کارگاه پیشگیری از اعتیاد بتوانند تنها یک نفر را از این آسیب اجتماعی دور نگه دارند، هدف ما به عنوان برگزارکنندگان این دوره محقق شده است.

معاون امور جوانان استان ایلام نیز گفت: برای تقویت بار علمی کارگاه پیشگیری از اعتیاد، آموزش مباحث این دوره توسط چند نفر از اساتید برجسته ستاد مبارزه با موادمخدر انجام می شود.

علی اصغر علی اکبری با بیان اینکه به دلیل محدودیت پذیرش اعضای سازمان جوانان در این دوره آموزشی به هریک از ۹ شهرستان استان، سهمیه اختصاص داده شده است، افزود: بیشتر شرکت کنندگان در این کارگاه، افرادی هستند که قبلا دوره امدادونجات را گذرانده و حالا با مباحث پیرامون اعتیاد آشنا می شوند.

وی ادامه داد: قبل از این نیز با همکاری شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان، جلسات چند ساعته پیشگیری از اعتیاد را ویژه دبیران کانون های دانشجویی برگزار کرده ایم و این کارگاه که در سطح کشوری برگزار می شود، تکمیل کننده آموزش های قبلی خواهد بود.

معاون امور جوانان استان ایلام با اشاره به اینکه کارگاه پیشگیری از اعتیاد در هفته جاری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با اصلاح باورهای غلط جوانان درخصوص مصرف موادمخدر، گام خوبی برای کاهش این آسیب اجتماعی در سطح جامعه برداریم.

معاون امور جوانان استان یزد هم دراین باره گفت: روزهای ۳ و ۴ کارگاه خواهران و روزهای ۵ و ۶ خردادماه کارگاه برادران برگزار می شود.

حامد صدیقی با بیان اینکه تاکنون کارهای مختلفی درخصوص مبارزه با اعتیاد انجام شده است، افزود: می توان پیش بینی کرد که این کارگاهها اثرگذاری بیشتری داشته باشند چراکه بعد از این کارگاه دو روزه، آموزش سایر جوانان توسط گروه همسالان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: به ۱۰ شهرستان استان اطلاع رسانی شده است تا دانشجویان رشته های مرتبط با بحث اعتیاد را برای حضور در این کارگاهها معرفی کنند تا با آموزش این افراد در ادامه، کار آگاه سازی سایر جوانان با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون امور جوانان استان البرز نیز با بیان اینکه کارگاههای پیشگیری از اعتیاد در این استان از ۹ تا ۱۲ خردادماه برگزار می شود، گفت: این کارگاهها در استان البرز نیز مطابق سرفصل های ابلاغی سازمان، برگزار می شود.

محمدرضا پویا فر افزود: در مرحله اول اولویت حضور در کارگاه پیشگیری از اعتیاد برای دانشجویان مقطع ارشد رشته های علوم انسانی به ویژه رشته های علوم اجتماعی است و اگر در ادامه راه، امکانات و ظرفیت ما اجازه بدهد، می توانیم این برنامه آموزشی را برای سایر دانشجویان استان نیز اجرا کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و آگاه سازی جوانان در رابطه با آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد، حرکت مثبتی است که می تواند تا اندازه زیادی از گسترش این معضل جلوگیری کند به شرطی که تنها به آموزش اکتفا نکنیم و بعد از این مرحله از پتانسیل جوانان آموزش دیده برای انجام فعالیت های گوناگون در این زمینه بهره مند شویم.

معاون امور جوانان استان البرز خاطرنشان کرد: نتیجه واقعی زمانی به دست می آید که بتوانیم در عمل، کاری برای ریشه کن شدن اعتیاد از جامعه انجام دهیم.

و بالاخره معاون امور جوانان استان فارس گفت: آموزش کوتاه مدت در رابطه با مباحث آسیب های اجتماعی نتیجه خوبی دربر خواهد داشت و پیش بینی می شود جوانان ما در استان فارس با شور خاصی در این کارگاهها شرکت کنند.

غلامحسین تجلی افزود: در این نوع از آموزش ها، کار از جز به کل انجام می شود و تاثیر این آموزش ها در سطح کشور دیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ادامه طرح مسائل پیرامون حوزه اعتیاد، این افراد مهارت های زندگی و مهارت نه گفتن را فرا می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha