مدیرکل سلامت خانواده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: شش میلیون و 600 هزار دختر 15 تا 49 ساله ایرانی در سن باروری ازدواج نکرده اند.

سلامت نیوز: مدیرکل سلامت خانواده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: شش میلیون و 600 هزار دختر 15 تا 49 ساله ایرانی در سن باروری ازدواج نکرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، محمد اسماعیل مطلق روز دوشنبه در همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک برای ارتقای نرخ باروری کلی در اردبیل افزود: هم اکنون سالانه بیش از 440 هزار فرصت فرزندآوری در کشور از دست می رود.

وی با بیان این که بیش از 11 میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج در کشور قرار دارند ، گفت: بخش قابل توجهی از این جمعیت نیز در حال پشت سر گذاشتن سن مناسب برای باروری هستند.

وی افزود: عواملی چون بالا رفتن سن ازدواج ، افزایش فاصله بین زمان ازدواج و تولد فرزند اول و افزایش فاصله بین تولد فرزندان اول و فرزندان بعدی از جمله عوامل کاهش نرخ باروری در کشور است.

وی همچنین گرایش به تک فرزندی در جامعه را موجب بروز بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی دانست و بیان کرد: احتمال طلاق ، به هم خوردن توازن و تعادل شکنی و کمرنگ شدن همبستگی های اجتماعی از جمله پیامدهای تک فرزندی است.

وی در زمینه کاهش روند ازدواج از سال 85 تا سال 93 افزود: بر اساس نظر سنجی های انجام شده توسط وزارت ورزش و جوانان تنها سه و نیم درصد از پاسخ دهندگان ازدواج را اولویت زندگی خود ذکر کرده اند.

مطلق با بیان این که ازدواج و فرزندآوری تاثیر بسزایی در سلامت اجتماعی ، جسمی و روانی دارد ، گفت: افرادی که ازدواج کرده اند از نظر سلامت روان شادتر بوده و احساس امنیت بالایی دارند.

وی اظهار کرد: به طور کلی افراد متاهل از نظر رشد عاطفی ، فکری و اجتماعی نسبت به افراد مجرد پیشروتر هستند.

همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک با هدف ارتقای نرخ باروری کلی در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha