دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 148355

سلامت نیوز:کارشناسان انگلیسی تاکید دارند که به دلایل مختلف دیگر نباید ظرف‌های کثیف را با دست بشویید و حتما هرچه زودتر یک ماشین ظرفشویی تهیه کنید.

به گزارش ایسنا، نتایج بررسی‌های جدید در این کشور نشان می‌دهد که سالانه هر خانوار حدود 6000 گالن آب را به واسطه شستن ظروف کثیف با دست هدر می‌دهند در حالی که این حجم آب، معادل مصرف یک ماه کاملِ هر خانوار است.

بنابراین گزارش که از سوی مرکز مطالعاتی «گزارش‌های مصرف‌کنندگان» منتشر شده، این میزان آب هدر رفته برای هر خانوار انگلیسی 95 پوند هزینه دارد.

از سوی دیگر کارشناسان سلامت در این مطالعه تاکید دارند که ظروف کثیف وقتی با دست شسته می‌شوند هرگز کاملاً تمیز نمی‌شوند. در واقع دمای مناسب برای تمیز شدن کامل ظروف چیزی حدود 60 درجه سانتی‌گراد است در حالی که این دما برای پوست دست بیش از حد داغ است و عملاً امکان‌پذیر نیست. اما یک ماشین ظرفشویی به راحتی می‌تواند دمای آب را به این حد برساند و در نتیجه ظروف به خوبی از آلودگی‌ها و چربی‌ها پاک می‌شوند.

به گزارش روزنامه دیلی‌میل، علاوه بر موارد فوق، اسفنج یا همان اسکاچ ظرفشویی که برای شستن ظروف با دست استفاده می‌شود می‌تواند بیش از هر وسیله دیگری در خانه حامل انواع میکروب‌ها باشد. بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2012 میلادی انجام گرفت در واقع یک اسفنج ظرفشویی می‌تواند 200 هزار برابر آلوده‌تر و کثیف‌تر صندلی توالت فرنگی باشد و به دلایل فوق، کارشناسان استفاده از ماشین ظرفشویی را روشی مقرون به صرفه و سالم برای شستشوی ظروف می‌دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha